Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knollentuin schreef:-hoe lang kan mijn paard naar buiten per dag zomer\winter
-is er weidegang ,hoe lang?
-hoe vaak wordt er gevoerd? mag ik zelf meebeslissen ,is er mogelijkheid zelf voer klaar te zetten
- hoe vaak en hoeveel ruwvoer hooi of kuil?
- mag ik een eigen instrukteur laten komen
hoe fris ruikt het op stal?
-is het licht en fris?
-hoe is het met de voorzieningen, wanneer mag je van de rijbanen longeerruimte gebruik maken? met hoeveel per keer?
- is er een vereniging aanwezig,organiseren zij veel [positief\negatief]
- kan ik mijn trailer stallen
-kan ik vanaf stal een buitenrit maken?
-hoe voelt de sfeer, is het rustig en relaxed ,hoe gaan de mensen met elkaar om? of is het druk onrustig en schreewerig?
-hoe staan de paarden op stal? onrustig,veel met "gebreken"zuigbanden,slaan tegen deur ,weven,zuur over de deur?
Letizia schreef:In welke omgeving zoek je precies? (Zeelnd is niet super groot, maar als je in Zeeuws Vlaanderen woont is Walcheren best ver
War sta jij dan Konstantine?
Ik ben zelf ook wat aan het oriënteren op stallen, we willen in november voor een ander paard gaan kijken en vanwegen de herinnering aan ons pas overleden paard zie ik het niet meer zitten om terug te gaan (stond in Kleverskerke). Ik rijd nu die van m'n tante in Koudekerke (die staat bij haar ouders en nemen geen pensionklanten aan) en de ruiterpaden daar bevallen me toch wel prima.
De "eisen" die ik heb: fatsoenlijke bak, niet te groote pension stal, goede sfeer, 's zomers 24-7 weidegang, eigen krachtvoer, fatsoenlijke stallen met zicht en contact op/met de andere paarden, hoewel het systeem van de Zuidwerve voor mij niet hoeft, als je een klier naast je hebt staan zit je paard onder de bijt wonden...
Citaat:Dus eerst voor jezelf bekijken wat je wil en wat mogelijk is daarna eisen stellen. Ik zelf hecht veel waarde aan een goede bak, deze is echter buiten, maar en binnenbak is luxe. En als je een goede bak hebt kun je winters ook nog wel veel rijden. Verder moet de stal goed zijn, niet tochtig en geen scherpe punten en dergelijke. nou succes