Luxe voor mezelf mag voor mij nooit ten koste gaan van de vrijheid van mijn paardjes. Dus de keuze zou heel gemakkelijk zijn ik zou de binnenbak laten gaan en kiezen voor de weidegang.
Ligt eraan of ze bij geen weidegang wel gewoon de hele dag in een paddock mogen. Mijn pony's mogen geen tot weinig gras, dus geen weidegang vind ik geen probleem. Maar ik zou ze dan wel minimaal de hele dag in een ruime paddock met voldoende hooi willen hebben.
Ik heb een paar maanden terug precies deze keuze gemaakt en gekozen voor luxe voor mijn paard. Ze staat nu lekker dag en nacht buiten met mogelijkheid op schuilen, in de winter gaat ze wel deels naar binnen maar in een hele grote en open stal. Daar tegenover staat de natte bak met dit weer maar dat heb ik er voor over!
brandy8
Geplaatst: 26-08-10 13:22
zeker weten weidegang
Ikima
Geplaatst: 26-08-10 13:22
Geen weidegang maar wel een binnenbak, dan hoeft het voor mij niet. Een uurtje rijden in een binnenbak weegt niet op tegen een hele dag in de wei en een buitenbak.
Luxe zonder mogelijkheid tot halve of hele dag buiten lopen zou ik niet doen, maar een paddock ipv weidegang is ook prima en dan zou ik gaan voor de luxe. Je doet veel meer met je paard als je bij slecht weer droog met goede bodem kunt trainen. En zelf in de regen rijden is niet zo heel erg als je bakbodem maar wel droog is en je een fijne stal met goede voorzieningen hebt.
SparklingApp
Geplaatst: 26-08-10 14:04
Wel weidegang, maar dan trainen op een slechte bodem is ook geen luxe voor het paard.. Als het zo zwart wit is op deze stallen zou ik verder kijken!
Ik denk ook dat het afhankelijk van het paard is. Mijn voorkeur zou ook gaan voor weidegang, maar in de winter is een binnebak toch wel fijn. Ligt ook aan de bodem van die andere bak.. Zou inderdaad ook nog even verder kijken!
Ligt ook wel een beetje aan de kwaliteit van de weidegang in de winter. Als het land dan niet begaanbaar is heb je er nog niks aan. En kun je misschien beter op de stal staan met paddocks. Maar dat kan ik verder niet uit je info halen
Ik heb die keuze onlangs ook moeten maken en heb voor de weidegang gekozen! Elke dag naar buiten, ook in de winter. Behalve vandaag... ze zijn een uurtjes buiten wezen snuffelen, maar het regende hier zo hard dat ze weer lekker binnen staan...
viviandl
Geplaatst: 26-08-10 16:12
ik zou ook voor weidegang gaan als ze de buitenbak goed behandelen kan die ook hele jaar gebruikte worden.