Auwa, leren laarzen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Auwa, leren laarzen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 18:49

Ja ja ja, ik weet het er zijn al veel topics over het inlopen/inrijden van leren rijlaarzen.
Maar toch nog een vraagje, nu heb ik gister voor het eerst met mijn nieuwe leren rijlaarzen gereden, en zoals verwacht heb ik nu dus blaren, blaren, blaren.
Ik kon er niet meer normaal mee lopen, laat staan er vandaag mee rijden!! Lips are sealed Lips are sealed
Hoe hebben jullie dit nu opgelost, gewoon ermee door blijven rijden?
(Ik ben echt niet kleinzerig, maar dat gaat me volgens mij echt niet lukken).
Of wachten tot de blaren weg zijn en dan weer mee gaan rijden, misschien met natte sokken??
Ik wacht op jullie (pijnlijke) methodes.


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:55

Blarenplijsters! Die dingen zijn echt perfect en je voelt je blaren echt niet meer zitten. Of steeds kleine stukjes er op lopen wil ook nog wel helpen ipv een keer heel lang.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:30

Veel trappen lopen en fietsen , en thuis de laarzen dragen als ze eenmaal wat soepeler kan je ze wel aantrekken met rijden

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:35

ff doorzetten, heb ik ook gedaan en toen het te erg werd 1 dagje met me oude laarzen. na 2 weekjes zijn ze fijn!!! (kan nu niet meer zonder)

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:21

Even je voeten bij laten komen. Niet te lang doorlopen, je kunt beter een half dagje erop lopen, dan gelijk stug de hele dag er op jakkeren.
Trek ze zoveel mogelijk aan, gewoon je spijkerbroek eroverheen doen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:02

veel lopen ik heb er eerst 2/3 maanden op gelopen voor dat ik er mee ben gaan rijden, ik wil namelijk lekker rijden zonder dat ik dus pijn heb aan mijn benen dan kan ik me minder concentreren en dat is dus lastig ik vind ook dat je er in het begin heel weinig gevoel mee hebt en dat vind ik persoonlijk ook niet fijn, dus kies ik er in dat geval voor om dan maar wat weekies langer ze in te lopen en er dan pas mee te gaan rijden.

en ik kan je vertellen vanaf de dag dat ik er toen mee ben gaan rijden heb ik nog 2 keer geprobeert om met mijn joppurs te rijden maar dat vond ik een zwaare tegen valler in vergelijking met mijn laarzen.

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:58

Ik heb ze 1 keer in de week gedragen, dat ging redelijk, wel met blarenpleisters in mijn knieholtes maar na 4 keer zaten ze al een stuk aangenamer.
Je zal niet anders meer willen!

;-)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:49

Ik heb mountainhorse leren laarzen, iedereen zegt dat het slecht laarzen zijn maar met inlopen heb ik er ook al helemaal geen last van gehad, geen 1 blaar en ze reden meteen goed!
Maar voor jouw lijkt mij de oplossing van blaarpleisters wel een goeie.... Tong uitsteken

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:57

toen ik de mijne eindelijk gekocht had, moest jewel op rust. dit is nu al zo'n 3 maanden geleden en ze staan nog steeds mooi te wezen in de laarzentas Schijnheilig ..wil er wel weer mee beginnen maar kep geen zin in t inlopen! de eerste keer dat ik r mee reed ging jewel aan de kletter, gewoon omdat ie daar zin in had }> . gevolg: hele mooie radslag van je paard aangezien ik mn knieeen niet kon buigen Lips are sealed en eigenlijk helemaal geen controle heb over mn eigen benen als ik ze aanheb! Verward

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 16:34

Oke, tnkx voor de reacties de blarenpleisters zijn al binnen, maar ik ga die laarzen eerst zelf inlopen, infietsen noem maar op. En als ze dan al wat soepeler worden dan pas ga ik er mee rijden, maar dan wel MET mijn blarenpleisters

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:40

Ik denk dat je toch even moet wachten tot de blaren weg zijn anders wordt het alleen maar erger. Wat voor merk heb je gekocht dan Verward Ik heb sinds afgelopen vrijdag Cavallo's op maat en ik heb er nu al 3x mee gereden en heb eigenlijk amper ergens last van alleen een beetje pijn in mijn knieholte en mijn wreef maar geen blaren en gisteren heb ik best lekker gereden en kan zelfs al zonder hulp op mijn paard klimmen (is gelukkig maar 1.56m Haha! ) Schijnheilig Ik voel me wel net een houten klaas met die laarzen aan en het contact met mijn paard als ik aan het rijden ben is ook nog niet optimaal

Ik hoop dat de pijn bij jou ook snel minder wordt! Succes

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 17:13

Citaat:
Ik denk dat je toch even moet wachten tot de blaren weg zijn anders wordt het alleen maar erger. Wat voor merk heb je gekocht dan?


Ik heb de Dressage van Petrie gekocht, ik zit idd ook als een houte klaas op mn paard en drijven wil al helemaal niet lukken het lukt me wel om er alleen op te klimmen mits iemand hem vast houdt ( je moet alleen niet vragen hoe Tong uitsteken )

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:51

Heel simpel: gewoon even doorbijten.
Ik zag het eerst ook helemaal niet zitten. Mn knieholtes waren blauw, had blaren aan mn voeten, maar nu zitten ze heerlijk
Gewoon elke dag een uurtje aantrekken, trap lopen, fietsen, als je een hond hebt lange wandelingen met je hond maken, heeft bij mij heel erg geholpen
Toen ik blaren had heb ik gewoon er een bult pleisters op geplakt en ermee door gelopen.
Na 2 weken ongeveer ben ik ermee gaan rijden. Iedereen zei dat je er heel losjes mee zat, dat vind ik heel erg meevallen. Zat eigenlijk al meteen goed.
Ik had er in het begin wel van die kleine hakjes in, dan zit de laars niet heel erg in je knieholte, helpt goed *LOL*

Succes ermee!

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:35

ik heb nooit mijn laarzen in hoeven te lopen, want ik heb ze altijd 2e hands gekocht, lekker handig Haha!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:36

anydale schreef:
ik heb nooit mijn laarzen in hoeven te lopen, want ik heb ze altijd 2e hands gekocht, lekker handig Haha!


haha ook een goede manier om ze soepel te krijgen

Het nadeel van rijlaarzen van leer is dat het in het begin voor de meeste ondingen zijn (blaren,blauwe knieholtes enz). als ze eenmaal soepel zijn vergeet je toch gauw die rubber laarzen

Ik wil zelf ook niet meer terug naar rubber


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Temeraire en 35 bezoekers