Weidegrond kopen/huren van Gemeente

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hill_R

Weidegrond kopen/huren van Gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 09:38

Hey allen.

Ik sta momenteel op een pensionstal, is helemaal geweldig, ontzettend naar mijn zin. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mijn eigen plekje.
Bij huis heb ik helaas geen ruimte om 3 paarden te stallen, dus ik zal een stuk grond moeten huren / kopen.

Nu is het zo dat je bij de gemeente grond kunt huren of kopen. Mijn vraag is of iemand een idee heeft waar je bijv. kunt vinden welke stukken te huur / te koop zijn.
Of is er niet zoiets?

Moet je gewoon tegen een stuk aanlopen, en daar de gemeente dan over bellen o.i.d.? Ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat.

Het is btw in friesland in de omgeving van Sneek .... mocht één van jullie uit de buurt komen en iets weten .......?

daffie1986

Re: Weidegrond kopen/huren van Gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:29

Je kan naar de gemeente gaan en misschien het kadaster opvragen, hierin kun je zien wie de eigenaar is. Weet niet of dat daadwerkelijk mogelijk is hoor.

Ikzelf heb ooit de gemeente een mail gestuurd met de vraag of een bepaald stuk land gemeentelijk of particulier bezit was en kreeg toen als antwoord dat het particulier was en ik in het kadaster de eigenaar kon op zoeken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:13

Advertentie zetten op marktplaats. Contact opnemen met de gemeente en vragen hoe het zit met huur van stukjes land die zij in bezit hebben. En anders overal aanbellen/advertenties in lokale blaadjes, supermarkt.

Kopen kan je opdezelfde manier proberen (behalve gemeente, want die doen dat meestal niet) en makelaars vragen (en blijven vragen) Voornaamste is regelmatig alles nalopen en blijven zoeken.

Zorg ook dat je de prijzen weet voor huur en koop per ha, anders loop je het risico fors meer te betalen dan de marktprijs. Hier zuidwest drenthe is huur voor (en tot) 1 ha wei 500/600 per jaar, gemeente 200 per jaar.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:32

Hier waar ik woon geeft de gemeente niet thuis, heb een advertentie op MP gezet en koop nu dus land verder van huis in de volgende gemeente van een particulier(en heb daarbij veel geluk gehad, meestal is het weg voor je het weet). Geen enkele gemeente in de omgeving had trek in verhuren paardenmensen of er was gewoon niets beschikbaar.
Dus tip: makkelijke gemeente? bellen!!!
of anders MP!

Chero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:43

Ik ga mijn vader even voor je vragen.
Hij heeft een aantal jaar terug ook via de gemeente een stuk land gehuurd voor een langere tijd, alleen geen idee hoe hij dat heeft gedaan.

Zodra ik wat weet laat ik het weten.

En zeker is het ook een optie om idd een advertentie met weidegrond gevraagd te plaatsen, komt vast en zeker reactie op.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:25

Thanks allen!

Ik heb met de gemeente gebeld, zij pachten alleen grond, wat inhoud dat je voor een jaar grond kunt huren, maar aangezien ze een bestemming voor de grond hebben, kun je de grond nooit lang huren ...... Daarnaast is het voor dit jaar allemaal al verhuurd, en ze geven me voor volgend jaar weinig kans _-:(

Hier in de buurt is land zooooo weinig te krijgen. Ik zal inderdaad een advertentie op marktplaats zetten, altijd handig, niet eens aan gedacht :P