schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:11

ik heb zoekfunctie geprobeerd maar kom niet ver. ook bestaat er een centraal topic maar dat gaat meer over zomerexeem. Dit heeft de mijne echter niet.

Mijn paard schuurt zijn staart. Niet tot bloedens toe maar net de bovenste haren. Dit vind ik erg zonder want anders zou die een mooie dikke staart krijgen. Nu ben ik dus opzoek naar een middel, bijv voer,soort shampoo of wat anders wat goed werkt tegen dat lichte schuren.

Ik heb al een shampoo gebprobeerd (ben ff iets van horka horse ofzo) maar dat werkt niet. Heb alleen het idee dat hij er meer van schuurt.

Pavo voer krijg hij ook niet meer. Want heb veel gelezen dat paarden daar ook wel eens van schuren.

Wie weet een goed middel tegen schuren. Ik dacht mischien aan een mensenshampoo tegen schuren?

AdnerB

Re: schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:14

tea tree shampoo of teershampoo werken toch best goed vind ik..1x per week de staart inclusief wortel wassen en het schuren word minder..tevens heb je ook dode zee gel om de staat mee in te smeren,dat werkt jeuk stillend..

verder zo min mogelijk suikers voeren en het land/padock goed afzetten met schrikdraad,helaas is dit symptoombestrijding en dus zielig aangezien ze dan niet kunnen schuren tegen de jeuk.

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:15

hoi
herken het verhaal
ken meerdere paarden die dit gehad hebben
hadden eigenlijk allemaal aarsmaden(wormen)

idd erg zonde als je paard een mooie volle staart heeft

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:16

ontworm je paard een goed! Grote kans dat het dan over is!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:17

die shampoo is een tree shampoo. En wormenkuur heeft hij pas nog gehad dus dat zal het niet zijn. miss moet ik gewoon even vol houden met die shampoo.

De eerste keer wassen had ik wel een gevoel dat het werkte hij deed echt zelf zijn staart wortel omhoog van. Van baasje dit vind ik we llekker (al kan een paard niet zo denken :P )

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:21

Naast goede shampoo zoeken zou ik ook even checken of hetgeen wat je voert niet teveel eiwit bevat. Gaan ze ook van jeuken!

En je paddock/land helemaal afzetten met stroomdraad, zodat hij nergens kan jeuken behalve op een plek waar je bijv een uiteinde van een bezem hebt gehangen zodat hij alleen daartegen kan schuren, scheelt echt voor de staartharen! En hij kan wel lekker jeuken, jeuk is zooo vervelend.

Succes.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:22

Aarsmaden krijg je niet weg met ivermectine, daar heb je fenbendazol voor nodig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:29

suus_ helaas is dat niet mogelijk ik sta op een pensionstal. en het heeft maar aan 1 kant draad en het hek. (waar die aan scheurt weet ik niet)

hij krijg al voer met zo min mogelijk suikers. (muslie) hoeveel in de biks zit weet ik niet maar niet veel denk ik.

Hij heeft laast een hele dure wormen kuur gehad. Die echt voor alles werkt. (ook de andere paarden)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:35

geen lichte vorm van exceem dan?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:37

robert45 schreef:
geen lichte vorm van exceem dan?

nee niet dat ik weet. mocht hij erger gaan schuren laat ik een bloedtest afnemen. Vind ik nu nog te vroeg voor. Aangezien het niet tot bloedens toe is.

Manen schuurt hij niet.

noempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:33

Mijn paard doet precies het zelfde.
Ze doet het altijd als ze draagend is.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:29

Derfen hoor ik goede verhalen over, je kan testpotjes bestellen voor weinig.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:08

Hier dan toch een slotje met de verwijzing naar het centrale topic.
Zoals de titel van dat topic al aangeeft gaat deze niet alleen over zomereczeem maar ook over schuren en jeuk in het algemeen.
Zie [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3
Daar graag verder, hier nu een slotje.