Interessevraag pensionstalling/rusthuis omg Wijnjewoude frl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamby

Interessevraag pensionstalling/rusthuis omg Wijnjewoude frl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:37

Ik ben erg benieuwd of er interesse is in de omgeving Wijnjewoude voor pensionstalling of evt. een gedeelte voor oudere gepensioneerde paarden, paarden die ivm gebreken niet meer bereden kunnen worden maar de eigenaren wel graag eigenaar willen blijven maar geen plaats meer hebben/kunnen bieden.

Wat kunnen wij bieden:

- 32 ruime lichte (hoog plafond) open stallen 3x3m geplaatst in 4 rijen
- 5ha weiland
- apart weiland extra omheind voor evt hengsten
- grote paddock 15x40, kan in 2 of 3 stukken gesplitst om te longeren en/of paarden in los te laten
- buitenbak 20x40
- binnenbak 15x30m voor longeren of paarden loslaten, evt te rijden
- spoelplaats buiten (koud water) misschien mogelijkheden tot warm water (nader te bekijken)
- zadels en toebehoren kunnen dmv kasten opgeborgen worden (nader te bekijken wat voor kasten er komen)
- ruime parkeerplaatsen
- parkeerrruimte voor trailers, menkarren ook evt binnen
- toiletvoorziening + zitruimte

- stallen worden dagelijks uitgemest, paarden kunnen op stro evt. zaagsel of vlas
- er wordt 3x daags gevoerd (ruwvoer - hooi/voordroog) en 2x daags krachtvoer (door eigenaar te bepalen)
- incl maximaal 1 kilo basisbrok (evt eigen gekocht voer kan door ons gevoerd worden)
- overdag hele dagen buiten zowel zomers als swinters in groepen of apart (in overleg willen we evt dekens wisselen voor buiten/binnen)
- paarden kunnen mei-okt evt 24/7 buiten
- hengsten geen bezwaar (kunnen echter niet 24/7 buiten)

Prijs €180,- per maand
Zomers 24/7 buiten €90,-
Gepensioneerde paarden/blessurepaarden (paarden waar niet meer gereden mee kan worden etc) €150,- per maand.

Bovenstaand is een interessevraag wegens opstarten van pensionstalling evt "paardenrusthuis"
Voor de paarden die wegens blessure komen kunnen wij indien afstand/tijd een probleem is de zorg op ons nemen, er is veel in overleg mogelijk!

Reacties in het topic of per pb.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:43

voor die prijs heb je kans dat je wel pensionklanten krijgt.
Zeker omdat er een kleine binnenbak is en je aanbiedt dat de paarden ook in de winter naar buiten kunnen.

In de regio ligt de pensionprijs voor volpension met normaal formaat binnenbak over het algemeen rond de 200 a 250 euro.
Er is wel veel concurrentie met stallingen.

bamby

Re: Interessevraag pensionstalling/rusthuis omg Wijnjewoude frl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:51

Dank je JoyceB!
Ik heb (nog) geen idee wat voor stallingen er in de buurt zitten en wat voor tarieven zij aanhouden en wat voor diensten/faciliteiten zij aanbieden.
Daar wil ik me nog wel wat in verdiepen.

Dat ze swinters naar buiten gaan (en niet maar een uurtje) vind ikzelf wel heel erg belangrijk.
Dat wil ik voor mijn eigen paarden maar ook zeker voor de rest van de paarden die er mogelijk kunnen komen te staan in de toekomst als alles doorgaat.

Dank je voor je reactie nogmaals.

Chero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:12

In Spanga zit ook een paardenrusthuis. Zag er toevalling op marktplaats een advertentie van staan.

Zij hebben een grote inloopstal, en voor de rest zijn de paarden daar veel buiten en staan er altijd balen hooi/kuil? klaar is wat er toen beschreven stond. De eigenaar betaalde voor dat wat ik nu schrijf geloof ik 50 euro, en daar zijn dus niet luxe voorzieningen als een bak e.d. bij.

Dus voor alle voorzieningen die jij hebt ben je zeker niet duur en verwacht ik dat je zeker wel pensionklanten zult gaan krijgen voor die prijs. Zelfs al zou je richting 200 gaan, denk ik dat mensen met zulke voorzieningen aanwezig, hun paard er graag zouden stallen.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:35

Is deze stalling er nog van gekomen?

joyce B

Re: Interessevraag pensionstalling/rusthuis omg Wijnjewoude frl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:56

nee, wel met friezen maar die zijn al lang weer vertrokken. Zit nu iemand in het pand die deels onderverhuurt en deels training/les geeft.