Hoeveel kost het om stallen te laten bouwen.?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dark_Licht

Hoeveel kost het om stallen te laten bouwen.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:19

De tittel zegt het al :D
We zijn pas verhuist en we hebben een heel groot weiland bij.
dus ik slijmen of ik een paard mocht.. :P
en nu wou ze weten hoeveel het kost om een paar stallen te laten bouwen of om zelf te bouwen :o
Weet iemand het..? *D

Ow en weet iemand ook hoeveel het kost om een buitenbak te laten maken of zelf te bouwen.. :o
En hoe groot die moet zijn..:)

Ibbel

Re: Hoeveel kost het om stallen te laten bouwen.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:10

www.google.nl - paardenstallen

En voor de afmetingen van een bak kan je hier in de wiki kijken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:37

Rijbak is geheel afhankelijk van je ondergrond. En zo geen prijs van te noemen. Stallen heb je ook in alle prijsklasse. Beginnend vanaf een container ca 2.500,00 euro

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:29

een eenvoudige buitenbox betaal je zo'n 1750 euro voor. Een dubbele stal wordt meestal iets goedkoper in verhouding.

Buitenbak is afhankelijk van de ondergrond. Zit je op zandgrond, dus een dikke laag zand niet te diep onder het zwarte, dan kun je de grond laten keren. Dus het zwarte afgraven, dan het zand een deel afgraven, eerst de zwarte grond terug, dan daarboven de afgegraven laag zand. Dat kost afhankelijk van hoe diep ze moeten graven, hoe groot de bak moet worden en dus hoeveel tijd het kost ongeveer tussen de 600 en 1800 euro. Je kunt een prijsopgave laten maken door een loonbedrijf of kraanmachinist, of misschien is er een boer die het goedkoper wil doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:39

Ik heb mijn stallen hier vandaan:
http://www.henkvanbedaf.nl/prijslijsten ... ndaard.pdf

Mijn 20x40 bak heb ik door een grondwerker laten doen. Ik heb wel ook drainage laten leggen maar dat was de grote kost niet. Ik zat (afgraven, afvoer, twee soorten rivierzand laten brengen, de drainage) aan een kleine 9000 Euro. Er moet nog wel een omheining om, dat wel. Ik had dus niet het geluk dat ik grondlagen kon laten keren, bij ons was het tot een meter diep aangereden puin waarvan we 20 cm hebben laten afgraven en door de puin en leemhoudende grond was drainage wel aangewezen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:48

Tja dat ligt eraan wat voor stal je wil.
Een vriendin van mij is een stal aan het bouwen: 3 grote paardenstallen, een spuitplaats, zadelkamertje en opslagplaats. Die stal is wel tip top in orde, tot de nok afgewerkt en die stal koste ongeveer 25 000 euro. Maar je hebt ook houte stallen van 2000 euro. Gewoon firma's aanspreken en offertes laten maken. Dan weet je het precies.