boxen maken, prijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

boxen maken, prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 20:37

Waarschijnlijk kan ik per 1 oktober een weilandje gaan huren voor mijn 2 shetten. Hierop staat een redelijk gebouwtje, waar makkelijk 3 (3x3) of 2 (4x4) boxen passen. Ik zit erover te denken om hier dus boxen in te maken en evt een box te verhuren, zodat ik de kosten van het huren kan delen met iemand. Bovendien is het handig als je samen het werk kunt afwisselen.
Nu heb ik op mp wel kant en klare boxen gezien en gevraagd wat dat gaat kosten. Dus gewoon de wanden zeg maar. Maar kun je die dan gewoon in de stal monteren en klaar? Ondergrond is goed (beton) en water etc hoeft er niet in de komen. Of is het toch handiger om iets te metselen bijvoorbeeld? En wat is het goedkoopste? De wanden van boxen spreekt me wel aan, omdat het natuurlijk huren is, mocht ik er ooit weggaan dan zou ik die bozen weer kunnen verkopen namelijk

Martje80

Re: boxen maken, prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:40

wij hebbenin de schuur van mijn ouders 2 boxen gemaakt. Hier moesten we ook nog een beton vloer in storten. Onze boxen zijn 1.40 hoog,gemaakt van steigerplanken. Alles incl waren we voor een 2.20 x 3.20, en een 2.80 x 3.00 box een kleine 1000 euro verder.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 20:41

oei dat is wel flink veel geld! Ik heb echt geen idee van de prijzen, maar omdat het huren is, wilde ik er niet teveel geld aan uitgeven.

Beton storten hoeft al niet gelukkig, weet niet of dat veel scheelt.

Ik kan het evt ook gewoon een grote inloopstal laten, maar ik hoor graag nog verdere reacties van wat ongeveer de kosten zijn van losse boxwanden!

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:43

Als het niet zo hoog hoeft te zijn kun je ook wandjes maken van steenschotten. Een heel stuk goedkoper dan het aanschaffen van boxen.

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:44

Ik zou boxen kopen, die kun je idd zoals je al zegt evt weer verkopen.
Wij hebben boxen via marktplaats gekocht, 2 jaar oud, zagen er prima uit. Die kun je dan vastzetten aan muur en vloer.
Ze waren niet voor een weggeefprijs, maar als je heel goedkoop wilt koop je misschien rommel, en je wilt toch dat je dieren veilig staan.
Er is veel vraag naar 2e hands paardeboxen, dus je moet goed zoeken, en snel reageren.
Een muurtje metselen heeft ook nog wel wat voeten in de aarde, want dat zal goed verankerd moeten, anders duwen ze je muurtje om.
En daar zal toch ook weer een deur in moeten neem ik aan?
Je kan er idd ook een inloopstal van maken, dat is een stuk goedkoper, hoef je er verder niet veel aan te doen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 20:47

@ELmyh: mag ik weten wat jullie toen per box betaald hebben? mag ook via pb :) dan heb ik een idee wat ik kan verwachten.
voor mijn shetten wil ik het sowieso inloop laten, maar missvhien dat het om te verhuren aan iemand anders fijner is al er een vaste box instaat

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:47

http://www.corton.nl
daar kun je vrijblijvend brochures aanvragen

hele fijne boxen,ze zaten hier al in de stal dus geen idee wat ze gekost hebben....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:48

steenschot is vrij prijzig nog. waren wij duurder uit als met steigerhout.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 20:52

Jitskeangela schreef:
http://www.corton.nl
daar kun je vrijblijvend brochures aanvragen

hele fijne boxen,ze zaten hier al in de stal dus geen idee wat ze gekost hebben....

bedankt, heb even de prijs opgevraagd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:48

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:27

Stalwanden zijn per element rond de 500 euro. Voorwanden met deur zijn wat duurder dan dichte tussenwanden.
Stel dat je drie stallen op rij tussen 3 bestaande wanden kan plaatsen heb je 5 elementen nodig: twee tussenwanden en 3 voorwanden met deur. Dan ben je dus 2500 euro kwijt. Misschien lukt het je ze tweedehands voor de helft te krijgen, maar dan houd het wel op.
Zef bouwen van hout is (iets) goedkoper, maar wordt vaak aangevreten en ziet er na een jaar al niet meer uit, metselen is duurder, want kan je over het algemeen niet zelf (als amateur iets metselen dat een paard tegen moet kunnen houden moet je niet aan beginnen).

Dacht je dat stallen bouwen goedkoop was? Waarom denk je dat een stal huren een paar honderd euro per maand is? Niet omdat de stalhouder daar dan rijk van wordt....

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:57

Ibbel schreef:
Dacht je dat stallen bouwen goedkoop was? Waarom denk je dat een stal huren een paar honderd euro per maand is? Niet omdat de stalhouder daar dan rijk van wordt....

zoals ik al aangaf heb ik geen idee wat een stal bouwen kost, vandaar ook dit topic ;)

Maar op een weiland dat niet van mij is zoveel geld uitgeven zie ik niet zitten. MOcht het gehuurd kunnen worden laat ik het mooi inloopstal, zoals het nu is

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:03

Hallo
Ik ben pas ook eens gaan horen voor het bouwen van stallen. Pff ik viel ook achterover van de prijzen!
Nu ben ik erover aan het denken om zo'n omgebouwde zee-container te zetten.
Heeft iemand een idee waar deze te verkrijgen zijn en wat de prijs ongeveer is?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:04

corton is erg duur. Kijk even in de buurt naar stallenbouwers. Hier in de omgeving zitten er veel kleinere en dat kan zo 1/3 tot de helft schelen. Kijk wel even naar het hout wat ze gebruiken. Wij hebben ooit boxen gehad waar het hout nog zo nat was tijdens het plaatsen dat het er later zelf uit viel :Y) Is wel verholpen, maar was niet erg handig..

Van gewoon hout kan je ook een hoop maken hoor. Wat voor paarden moeten erin staan? als je een beetje stevig hout goed behandeld gaat het ook jaren mee ;)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 12:09

het gaat in principe om 2 shetjes, daarnaast leek het me handig om 1 dichte box te maken, ofwel om te verhuren ofwel als er bv eentje ziek is zodat die rustig alleen kan staan...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:12

Bij shetjes zou ik gewoon op zoek gaan naar 2e hands hout of bij de houthandel kijken. Dan hoef je echt geen corton boxen te hebben..
Misschien zijn er wat mensen in je buurt waar je eens kunt kijken hoe zij het hebben?

Wij hebben de boxen nu opgemetseld met daarboven trailies, maar ik zie zoveel mensen die zelf boxen hebben gemaakt. Als je maar uitkijkt voor scherpe randen, niet te zacht hout neemt en voorzichtig bent met spijkers (mogen niet uitsteken) kan je zelf een hoop hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:24

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:48

Hee,,

Ik heb mijn paarden bij mijn huis staan,
toen we het huis kochten stonden er 2 stallen we hebben er 1 bij gebouwd en is totaal koste 1 stal er bij bijna 3.000,- euro.

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:52

Heb je al geinformeerd bij Geert & Henk Trading
http://www.geertenhenk.nl
je kunt heel makkelijk de prijzen opvragen en naar onze ervaring zeker niet de duurste! Onze stalletjes bevallen in ieder geval prima :D

verder kun je zelf echt een hoop doen met een paar goeie dikke platen underlayment (googlen op aanbiedingen of kijken naar een restpartijtje).... mijn shetje staat ook in een zelfgefabriceerd houten stalletje en heeft het er prima naar 'r zin ;)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 13:30

thanks voor alle nieuwe tips! Ga ze straks eens doorkijken en speuren op internet!