Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kaatjemuts schreef:ik zeg maar wat en ik weet niet of t een goedkope oplossing is, maar misschien ophogen van het weiland en af laten lopen naar de sloot? verder ben ik het met Carolaa eens, volgens mij is er ook niet een goedkope oplossing...

flappie2 schreef:kaatjemuts schreef:ik zeg maar wat en ik weet niet of t een goedkope oplossing is, maar misschien ophogen van het weiland en af laten lopen naar de sloot? verder ben ik het met Carolaa eens, volgens mij is er ook niet een goedkope oplossing...
Ophogen van het weiland heb ik ook aangedacht, heeft iemand enig idee wat zo iets ongeveer kost.
Als ik weet wat zo iets ongeveer gaat kosten dan kan ik altijd een keer met de verhuurder gaan praten, maar dan moet ik wel met een goed verhaal komen en een grofe schatting hebben van de kosten.
Zera schreef:Wij hebben dit probleem ook gehad. Alleen hadden wij geen sloot eromheen. Bij ons is het allemaal leemgrond. Is eigenlijk hetzelfde als kleigrond.
We hebben de hele wei om laten ploegen. En opnieuw in laten zaaien. Dat koste iets van 300 euro ongeveer. Hierdoor kan het water weer makkelijker doorstromen.
Ik zou eens navragen wanneer dat voor de laatste keer gedaan is.
Zou me niks verbazen als je dat doet dat het weiland weer een stuk beter is.