"STATIEGELD" VOOR DROLLEN van je paarden ontvangen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

"STATIEGELD" VOOR DROLLEN van je paarden ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:27

Wat vorige week als een grapje begon, is nu voor mij een punt om serieus over na te denken.
Kennissen van mij willen dolgraag de drollen van mijn paard hebben voor in hun grote tuin.
Binnenkort komt er een tweede paard of pony bij en krijg ik dus meer drollen. (ben nog op zoek naar een gezond vriendinnetje voor mijn paard)
"Statiegeld voor je drollen?" grapten ze vorige week tegen mij.
Maar vandaag begonnen ze er weer over en zo'n grapje was het dus niet. Ze zijn bloedserieus!

Ze willen uitsluitend de drollen hebben die in de wei liggen, zonder stro of iets dergelijks.
De mest die uit mijn stallen komt willen ze daarom niet hebben.

Hun aanhanger willen ze aan mij ter beschikking stellen zodat ik zelf met de aanhanger in het land kan rijden om daar de drollen in te gooien.
Geen gezeul met de kruiwagen, zou je zeggen.
Echt super veel geld krijg ik er niet voor maar wel dat het voor mij de moeite waard is - DENK IK..... Daar denk ik nu over na. ;)

De mest die vanuit mijn stallen komt, wordt gratis opgehaald door een boertje hier in de buurt. Ook zijn er mensen die deze mest over hun eigen land gooien of er zelfs een loonwerker voor laten komen en ervoor betalen om hun mest kwijt te raken. Voor de grote stallen kan ik mij dat voorstellen dat je een loonwerker laat komen.

Maar wat zou je doen als je maar enkele paarden hebt en statiegeld zou kunnen krijgen voor de (weiland) drollen van je paard?
Dus geen geld betalen om het op te laten halen maar geld krijgen voor de drollen die je op hun aanhanger gooit?

Ik ben benieuwd naar jullie mening en of jullie ook zo'n soort regeling hebben? :-)
Momenteel heb ik nog geen ja of nee gezegd tegen deze mensen. ;)

abeltje_xx

Re: "STATIEGELD" VOOR DROLLEN van je paarden ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:29

geld voor poep? ik zou zeggen doen! :D

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:29

tsja waarom niet?
als je er nog een klein bedrag mee verdient is toch alleen maar leuk?
ik zou het dan gewoon doen

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:30

Ik zou het meteen doen haha :P Mijn mama maakt er wel zelf compost mee voor haar bloemetjes etc:p

capopjekop

Ik krijg er niks voor maar ik leg mijn mest wel apart. Dus uit mijn stal (vlas) en uit de paddock. Mijn buurman is dol op de mest voor zijn gras en voor zijn planten. Ik ben van de mest af en hij is er blij mee. Als je er nog iets voor krijgt is het natuurlijk mooi meegenomen.

Akecheta

Hallo,

Dat klinkt wel heel aantrekkelijk. Ik ken de regeling nog niet, maar wie weet een (poep)gat := in de markt. Mijn paard staat in een wei met 4 andere paarden. We houden als paardeneigenaren zelf de wei bij. 5 paarden poepen best wel veel, en het rijden met een kruiwagen vol met poep is zwaar werk.
Op mijn stal is statiegeld geen optie omdat de boer de mest zelf gebruikt maar ik vind het een erg leuk idee!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:31

Ik zal het er mee eens zijn hoor :)
Wel goede afspraken maken wat betreft de aanhanger (schade, diefstal. Je weet maar nooit... :\ )
Ik zie het eigenlijk wel als een luxe, geld krijgen voor je mest!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:33

Je snapt wel dat er dan een luchtje aan dat geld zit hè.... :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:35

Ze grapten dat ik hetzelfde voer moet blijven voeren zoals ik nu voer aan mijn paard. (biks, muesli en hooi en overdag natuurlijk gras van het land)
Maar financieel gezien kan ik rekenen op zo'n 16 euro per aanhanger.

Ik zou niet weten hoeveel drollen ik nodig heb voor een vol aanhangertje, hahaha!
Maar voor mij is het best veel moeite. De aanhanger brengen zij bij mij op stal zodat ik hem kan vullen. Zodra ik klaar ben moet ik hem zelf weer vol terug brengen bij hun. 7 kilometer verderop.

Ik heb een keer gerekend dat mijn vorige ruin ongeveer 9 drollen per nacht heeft.
Dan reken ik die nachten met tijdstippen van 's middags 18:00 uur tot de volgende ochtend 07:30 uur.

Ze hebben een standaard aanhangertje...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:36

Geld stinkt niet!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:37

Je kan ook zeggen dat zij de stront gratis mogen hebben als ze hem zelf opscheppen! Moet jij het niet meer doen :p

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:38

Hoi Gooya,
De aanhanger wordt gebracht zodra de "schatting" er is dat ie in 1 dag vol is en daardoor dezelfde dag weer terug gebracht kan worden.
Dat hebben ze ook liever want zij moeten hem zelf bij hun thuis weer leegscheppen. (en hiervoor tijd vrijmaken - zijn gewoon particuliere mensen)

Gooya schreef:
Hallo,

Dat klinkt wel heel aantrekkelijk. Ik ken de regeling nog niet, maar wie weet een (poep)gat := in de markt. Mijn paard staat in een wei met 4 andere paarden. We houden als paardeneigenaren zelf de wei bij. 5 paarden poepen best wel veel, en het rijden met een kruiwagen vol met poep is zwaar werk.
Op mijn stal is statiegeld geen optie omdat de boer de mest zelf gebruikt maar ik vind het een erg leuk idee!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:38

polly2 schreef:

Hij's goed! :D

Sterker nog: bordje bij de wei neerzetten met : biologische mest te koop, gecultiveerd op weidegrond.
Geheid een (poep)gat in de markt! :)*

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:40

Dat heb ik ook geopperd en aangeboden maar dat doen ze helaas niet, GaelleS. :D
Vind ik best jammer! :+

GaelleS schreef:
Je kan ook zeggen dat zij de stront gratis mogen hebben als ze hem zelf opscheppen! Moet jij het niet meer doen :p

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 18:46

Waarschijnlijk is het ook "zwart-geld" Polly... ;)
polly2 schreef:

Wie heeft er nog meer zo'n regeling? En hoe hebben jullie het geregeld?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:56

Ik ga zo'n regeling dus nu treffen nav jouw topic! :D

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:03

whaha, wat een grappig systeem! ik zou het zeker doen ;)
is mooi meegenomen toch!

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:07

ik zeg doen,
ik had vroeger ook een eigen weilandje, en daarnaast zaten volkstuintjes.
en die gingen altijd mijn weiland uitmesten, en die gebruikten dat dan voor hun tuintjes!
ideaal.

milla99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:09

doen!
je bent je poep kwijt en je krijgt nog geld ook! <3

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:40

hahaha, wilde dat dat hier zo ging!
Mijn mesthoop ligt vol met pure mest uit het weiland en de paddock :P Zo'n karretje schep ik echt zo vol in 15 minuten ;)

Hier moeten we het weg laten halen tegen vergoeding (loonwerk kosten) of zelf uitrijden over ons land of het maisland tegenover ons huis. Die klus moet nu weer gebeuren. Mesthoop moet weer leeg voor de winter...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:30

Tja als je toch alle drollen eruit haalt dan kan je er nog iets voor terug krijgen en zoveel meer moeite lijkt het me niet.
Maar hier halen we nooit de drollen uit de wei en zou het ook niet gaan doen voor een paar centen eerlijk gezegd maar als je het nu ook al doet waarom niet.

Rachelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:02

paardemest te verkrijgen "langs achter"

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:56

Goed idee zeg! Je moet er maar opkomen!
Er komen nou wel eens wat mensen mest halen voor in hun tuin maar om dat echt als een soort 'handel' te gaan doen, briljant plan!
Geld voor poep!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 00:02

Mijn pony staat in Duitsland en daar is het heel normaal om paardenpoep als mest in de tuin te gebruiken. Veel mensen halen zelfs de vers gelegde hopen van straat om in de tuin te gooien!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 00:08

ik zeg doen ;)

ik zou alleen wel rekening houden met eventuele ontwormings periode, er worden dan grote hoeveelheden van het gebruikte middel uitgescheiden via de mest....