Kennissen van mij willen dolgraag de drollen van mijn paard hebben voor in hun grote tuin.
Binnenkort komt er een tweede paard of pony bij en krijg ik dus meer drollen. (ben nog op zoek naar een gezond vriendinnetje voor mijn paard)
"Statiegeld voor je drollen?" grapten ze vorige week tegen mij.
Maar vandaag begonnen ze er weer over en zo'n grapje was het dus niet. Ze zijn bloedserieus!
Ze willen uitsluitend de drollen hebben die in de wei liggen, zonder stro of iets dergelijks.
De mest die uit mijn stallen komt willen ze daarom niet hebben.
Hun aanhanger willen ze aan mij ter beschikking stellen zodat ik zelf met de aanhanger in het land kan rijden om daar de drollen in te gooien.
Geen gezeul met de kruiwagen, zou je zeggen.
Echt super veel geld krijg ik er niet voor maar wel dat het voor mij de moeite waard is - DENK IK..... Daar denk ik nu over na.
De mest die vanuit mijn stallen komt, wordt gratis opgehaald door een boertje hier in de buurt. Ook zijn er mensen die deze mest over hun eigen land gooien of er zelfs een loonwerker voor laten komen en ervoor betalen om hun mest kwijt te raken. Voor de grote stallen kan ik mij dat voorstellen dat je een loonwerker laat komen.
Maar wat zou je doen als je maar enkele paarden hebt en statiegeld zou kunnen krijgen voor de (weiland) drollen van je paard?
Dus geen geld betalen om het op te laten halen maar geld krijgen voor de drollen die je op hun aanhanger gooit?
Ik ben benieuwd naar jullie mening en of jullie ook zo'n soort regeling hebben?

Momenteel heb ik nog geen ja of nee gezegd tegen deze mensen.
Mijn mama maakt er wel zelf compost mee voor haar bloemetjes etc:p
in de markt. Mijn paard staat in een wei met 4 andere paarden. We houden als paardeneigenaren zelf de wei bij. 5 paarden poepen best wel veel, en het rijden met een kruiwagen vol met poep is zwaar werk.
)