Bouwen van schuilstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pliensdream

Bouwen van schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:01

Ik ben dus opzoek naar iemand die mij kan informeren of het "bouwen" van een schuilstal op een weiland zonder vergunning en is dat mogelijk?

Ik heb van mensen verschillende tips gehad, de ene zegt neem een container daar is geen vergunning voor nodig en als je weg gaat kan je
hem weer weghalen, maar is dat ook zo?

De ander zegt, als je een afdak maak en niet hoger dan 2 meter hoog mag die ook blijven staan en heb je geen bouwvergunning voor nodig.
lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar wie weet is het waar....

kan iemand mij verder helpen? :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:04

allemaal niet waar
zeker in buitengebied mag je NIKS neerzetten of bouwen
geen container, geen afdak, ook niks met 2 of 3 wanden, geen schuttingen, niks

enige wat mag, zijn boompjes planten

Je kan natuurlijk ook gewoon risico lopen om het af te moeten breken, en gewoon wat maken heb ik ook gedaan en het staat al 3 jaar

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:07

Ok, wat heb jij neergezet?

Ik kan die gok niet wagen, er woont namelijk iemand en die valt er al over als er een lantaarn wordt geplaats dat belemerd zijn uitzicht :+

Kurby

Re: Bouwen van schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:08

mijn broer heeft de shetlanders een soort van paardentent gekocht, deze staat in het land en moet zeggen dat de pony's er van de winter zeker gebruik van gemaakt hebben.

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:21

paardentent? wat is dat precies? wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:25

Ik heb ooit eens iets gezien bij een vrouw waar ik de paarden van verzorgde. Dat was een cirkelvormige stal met een soort gaas rondom en als dak. Op dat dak was een folie bevestigd tegen water dat binnen zou kunnen komen of sneeuw. Ik heb geen idee hoe het noemt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:34

en ook dat word door de meeste gemeenten als bouwwerk gezien

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:35

Informeer bij je gemeente wat je mag op jouw stukje grond. Dan weet je zeker welke beperkingen je hebt en niemand kan klagen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:36

Dat wel, maar het leek me wel handig om dat even te melden, het stelt een heel stuk gemakkelijker op dan een stal in elkaar te timmeren :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:39

Bouwen mag alleen als de grond volgens het bestemmingsplan een (agrarisch!) bouwblok heeft, en dan nog mag je alleen bouwen met een bouwvergunning of evt met een melding.

Geen bouwblok = niet bouwen, niet met (want die krijg je niet) en zeker niet zonder vergunning.

Al die dingen die je volgens fabrikanten zonder vergunning mag plaatsen (tenten, containers, andere verplaatsbare zaken) kunnen alléén op plekken die een bouwblok hebben. Vergunningsvrij bouwen geldt nóóit voor weilanden of andere plaatsen zonder bouwbestemming (bouwblok).

menwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:50

ik zou deze vraag gewoon weg leggen bij de gemeente maar vergeet niet erbij te zeggen dat het voor het welzijn van de pony/paard is dat hij een schuilplaats heeft, krijg je geen vergunning dan zou ik naar de aivd stappen deze kunnen er voor zorgen dat er wel een schuilstal toegelaten word door de gemeente omtrent het dierenwelzijn

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:54

Wat je wel kunt doen is een burgerinitiatief starten. Dat heb ik ook gedaan. Je kunt een formulier downloaden op de site van je gemeente. Je hebt 50 handtekeningen nodig. Ik heb er zelf het beleid van Wijchen en Nunspeet bij gedaan. Toevallig was mijn gemeente er al mee bezig, daar mag nu wel onder voorwaarden een schuilstal geplaatst worden. Mijn wei ligt helaas in de kom, maar mijn stal mag blijven staan tot het nieuwe bestemmingsplan er is. Eigenlijk moest hij weg, maar door een hele wirwar van brieven, gesprekken enzo mag hij tijdelijk blijven staan.