kan iemand mij informeren over waar ik voor de stal (ipv stro of zaagsel) zgn horse pellets (houtstrooisel met grote vochtopnamecapaciteit) kan kopen of bestellen in Nederland. Ik heb gemaild met Duitsland waar dat spul vandaan komt maar daar mailen ze terug dat ze geen leverancier kunnen aanbevelen in Nederland. Het heet in het Duits: Einsteu aus Holz.. weet iemand iets hierover en vooral een tel nummer of adres in Holland ?
groetjes en dank alvast als je me kan helpen,tineke de ruijter korver
Als er geen leverancier aanbevolen kan worden, ben ik bang dat er dus geen leverancier in nederland is. Denk dan toch dat er niks anders opzit om af en toe met de auto en trailer daar heen te rijden of hun hier heen te laten rijden. Heb nog even op google voor je gezocht maar kon ook niks vinden.
tamary
Geplaatst: 17-08-10 13:49
Ken wel strokorrels en lees daar hier ook goede dingen over. Zaagsel/houtmot is meestal inpopulair ivm onbekende herkomst hout en meer hoefzweren.
als je pellet uit het engels vertaald kom je ook op korrels uit en die zijn er volgens mij legio
Ibbel
Geplaatst: 17-08-10 15:56
De beschrijving klinkt als kattenbakhoutkorrels. Misschien eens in die richting zoeken? Geen idee of je dat in bulk kunt krijgen.
Edit: In Nederland lijken houtpellets met name geproduceerd te worden om gestookt te worden, maar ik denk dat je dit dus zoekt: http://www.passievoorpellets.nl/pellets
Strokorrels en houtkorrels is volgens mij toch echt wat anders. Hout korrels kan je inderdaad kopen als kattebakvulling,ik weet niet of dat in Nederland verkocht wordt als stalbedekking voor paarden.
hubertina
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-10 08:10
Ik heb het dankzij jullie kunnen vinden..die strokorrels voor de paardenstal...bij STROVAN http://www.strokorrels.nl handelaar(esse) Veerle Duijs Importeur en Verdeler van Equi'n Motion email:info@strokorrels.nl en prijzen 36 zakken a 20 kilo strokorrels op een pallet 6,95
Kijk anders ook even in het strokorrel topic,daar staan nog veel meer leveranciers in die misschien nog wel goedkoper zijn. (sorry, ik weet niet hoe ik een link naar dat topic moet plaatsen)
Ha Colunder, dat was me een schop..maar een goede met als resultaat dat ik strokorrel topic gelezen heb en alle ervaringen kon delen ,fantastisch en als mijn vlas op is ga ik naar de zuivere strokorrel voor mijn stal van Strovan..dank voor je hulpcq schop,tineke