Gisteren een echt lekkere rit gemaakt met eigenlijk voor het eerst eens een wat langer galopje , heel rustig en relaxed gewoon eens een keer een kilometertje ofzo in een net gemaaide berm , eindelijk !!
Lekker rustig ritje ook , niks aan de hand.
Ik had er vandaag dus ook al helemaal zin in
,en ga Rena uit de wei halen.
Was al meteen een beetje raar :
op roepen reageerde ze niet , meestal pruttelt ze wel naar me en komt ze er al aan gewaggeld , maar nu ineens niet.
Nouja , kan.
Ze staat achterin schichtig met de kop in de lucht , en na even roepen komt ze dan toch.
Stapopend als altijd , en even later dravend.
Als ze bij me is , zie ik dat ze kletswaternat is op haar borst en schouders , met ''spetters'' nat tot over haar rug.
Schuim staat tussen haar billen en oksels....vliegenmasker ook 1 zweetplek.... ook wat onrustig...maar zo bezweet is ze nog nooit geweest , zelfs niet na een lange dwaze rit....
Alle andere paarden zijn gewoon droog en rustig.
Dus ik neem haar mee , al bekijkend of ik iets ergs kan vinden , en zet haar net als altijd vast aan het hek op het erf.
Ik ga net als anders de schuur in , en als ik net een stukje binnen ben , hoor ik haar ineens stampen en trappelen enzo.
Ook wat schoppen en happen naar haar buik.
Doet ze steeds nu met die vliegen , maar niet ZO agressief.
Dus ja , is ze gewoonweg stapelgek geworden door vliegen en dergelijke ,
of heeft ze een koliekaanval (gehad) ?
Daarvan zou ze misschien zo bezweet kunnen zijn...en dat trappen (dat hoogstwaarschijnlijk gewoon naar vliegen en rotbeesten is
) , zou daar ook wel bij passen....Ik ben maar een blokje om gaan stappen met haar , een half uurtje ofzo , ze liep gewoon lekker voorwaarts en niks aan de hand eigenlijk.
Wel wilde ze liever dan anders grazen , en graasde dan ook raar :
normaal mikt ze eigenlijk altijd puur op gras , nu zat ze juist klaver en plantjes / blaadjes op te zoeken...dat lijkt ook wel dat ze iets kruidigs zoekt voor een buikpijntje ofzo

Later op stal even afgespoten , handje muesli ipv haar normale hoeveelheid voer , en weer op de wei , lekker door het zand laten rollen zodat ze met haar natgespoten vacht een fijn anti-vliegen-modderschild heeft.
Op de wei blijft ze als een pipo bij het hek staan , lusteloos.
Soms even grazen , maar toch vooral voor dat hek hangen.
Heb het nog een tijdje aangekeken maarja.... ik weet gewoon niet wat er nu aan scheelt.
Ze gedraagd zich vreemd maar op zich is er niks te zien verder.
Hebben jullie dit toevallig ook wel eens gehad zoiets ?
Ik ga strakjes nog even langs om te kijken , maar ga er dan maar vanuit dat ze gewoon gek werd van de vligen icm benauwd weer ofzo...
ik weet het anders ook niet
, en ze zit toch niet lekker in haar vel op 1 of andere manier , ze is gewoon anders , op een manier die je alleen opvalt bij je eigen paard zeg maar