Nieuw!...Strokorrels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Nieuw!...Strokorrels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 08:21

Heb op Marktplaats een advertentie gezien van strokorrels. De nieuwste bodembedekker.
Ben altijd wel heel benieuwd naar nieuwe dingen. Het lijkt me alleen zo vreemd om korrels op de vloer van de stal te leggen.
Is dat wel comfortabel om op te liggen?...glijdt het paard er niet overuit?
Heeft iemand er al ervaring mee?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:25

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:33

Zo nieuw is het al niet meer. Inderdaad even zoeken en je vindt aardig wat info op Bokt.. ;)

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:49

Ik heb het ook geprobeerd. Ik vond het tegenvallen, maar misschien komt dat ook omdat die van mij veel loopt en de stal sowieso vochtig was...

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:26

Het had z'n voor- en z'n nadelen. Ben nu weer overgeschakeld op houtkrullen wegens koliekoperatie (stropellets plakken nogal, vandaar).

Ze staan er steviger op dan op krullen. Of het goed is voor de hoeven: twijfel eraan, maar krullen is ook niet goed. Ze staan niet op korrels, want je moet de korrels (pellets) een beetje nat maken en dan vallen ze uiteen (heel belangrijk, anders is het risico op koliek als ze ervan eten heeel groot. Niet dat m'n paard daar koliek van gekregen heeft, ter info.). Het resultaat heeft eigenlijk veel weg van grond. Het ligt dus stevig en schuift niet weg onder ze. Het plakt alleen zo hard en als Ama languit ging liggen slapen, kroop het in haar ogen en ze had steeds ontstekingen. Het is niet goedkoop, maar dat win je terug omdat het makkelijker uitmest: je verliest veel minder en kan netjes alle bolletjes eruit halen en de rest laten liggen. 'k Werk dan wel met een soort potstal, maar de stal blijft lang mooi en ruikt niet fel. Het droogt ook goed, dus als je een natte plek kan 'openleggen' als je paard vb. op de weide is, droogt ze snel weer op. Het volledig uitmesten is dan wel een zware taak en op dat moment twijfelde ik ook altijd of het wel een goede oplossing was: of het niet teveel broeihaard voor 'vieze beestjes' en schimmels zou zijn, want helemaal onderin was het toch echt aan elkaar en aan de grond gekoekt.

Martje80

Re: Nieuw!...Strokorrels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:38

dat topic is al een tijdje niet meer gebruikt KAKA, dar krijg je geen antwoord meer helaas.
Ik ga ze ook uit proberen. Als het goed is, komen ze vandaag binnen.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:52

Ik heb het nog niet gebruikt. maar ik zou het eigenlijk ook niet durven. mij lijkt namelijk dat je paard over die korrels gaat glijden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:04

Aangezien er in het andere topic [VSW] Stro-korrels? echt heel erg veel informatie te vinden is raad ik je aan om dat goed door te lezen en daar de discussie voort te zetten :)
Hier dus een slotje