Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tussendoor nog hooi dat ik nu ipv in een net helemaal openstrooi in haar stal: psychologisch lijkt het dan meer voor haar, heb ik de indruk.
Kliniek zei ook: liever meer hooi dan minder hooi, maar krullen eten.
Heb ook al aan rubberen matten gedacht, maar is dat werkbaar zonder afvoer? Wordt het daaronder niet al snel een vieze boel? Nog meer werk dan ik momenteel al heb, wordt moeilijk: met een full-time job erbij... Spendeer nu al uren per dag in de stal. LeenC schreef:De pellets lijken dan ook op brokjes. Je moet ze sowieso wat nat maken zodat ze zwellen en uit elkaar vallen. Voegde steeds wat azijn toe aan het water en dan liet ze de boel meestal ongemoeid. Daarvoor stond ze op houtkrullen waarvan ze soms al eens een klein hapje nam, maar erg beperkt.
ElsB schreef:Ik wil niet banketstaaf doen, want je was zo blij dat er mee gespeeld wordt, maar ik maak me wat zorgen over de snelheid waar die lickits worden weggewerkt (zeker in combinatie met het gebruik van de likstenen). Wat zit daar allemaal in? Krijgt ze daarmee niet veel te veel suiker, mineralen etc. binnen. Bij mineralen e.d. is 'baat het niet, schaadt het niet' absoluut niet waar, integendeel.
En aangezien ik zelfs haar hooi helemaal moet weken voor ze het mag hebben, zal droog en grof (zo'n halm is niet bepaald smal) stro wel niet mogen van de chirurg. 
Te verwend met al die aandacht, maar je moet wel: kan niet anders, want ze heeft die zorgen nodig. En dan chagerijnig omdat ze op stal moet blijven. Ze heeft wel meteen een tik gekregen. Zielige situatie of niet door al die ziektetoestanden: correct is correct en dit gedrag kan echt niet door de beugel.
.. daar kom je op een gegeven moment ook wel weer doorheen, want ze maakte daar uiteraard grandioooos gebruik van) vandaar ook dat ik een Bach heb laten maken, ze was niet meer te genieten op stal, en ging echt met haar hoofd in een hoekje staan...
Blij te horen dat ze niet alleen is! Vind het wel gek omdat ze nog al eens een maand stalrust had ivm gips. Toen mocht ze zelfs niet gaan grazen tussendoor, maar bijten of echt lastig doen, deed ze toen niet. Dit is natuurlijk nog heel andere koek... Ze zal misschien nog wel pijn hebben ook: Ama is soms te hard. Ze zou het best wat vroeger en duidelijker mogen laten zien als het niet goed gaat.

. Dat heb ik ook vaak zat gehoord, maar zij stonden niet met mijn paard in de kliniek, zij zagen niet dat zij er vol voor ging. En dús ik ook. En het is altijd een risico, een paard hebben. Er komt geen tweede ok voor Bregh, niet wegens die mensen maar echt omdat ze dat niet trekt. Míjn paard, míjn beslissing
. Ze had 50% kans om de ok te redden, en daarna nog 75% kans om het eerste jaar door te komen. Dat zijn maar statistiekjes, maar ik heb me er echt aan vastgeklampt dat zij bij de 25 hoorde die het gingen redden. En tadáááá!
. Goed in de gaten houden (duhuh, alsof je dat niet doet
) en kijken watsekebeurt. Als de kliniek niet in de paniek schiet, hoef jij het ook niet te doen dan ben je in elk geval geruster nu.
mocht je het nodig hebben. Af en toe moet je echt alles uit de kast halen om het zelf door te komen en zie je het zo zwart als maar kan in, maar kop in de wind, rug recht en gaan.