Welke kruiden zijn giftig? En wat er tege te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wiseke

Welke kruiden zijn giftig? En wat er tege te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:08

Hoi,

We zijn een nieuw stuk land aan het afzetten, en nu vroeg ik mij af welke planten er juist giftig waren, en welke niet. Ik eb enkele foto's getrokken van wat er allemaal te vinden is.

De gevaarlijkste zoals Sint-Jackobskruiskruid en Rumix (ik ken het nederlandse woord niet) ken ik en heb ik gezien dat ik deze zal moeten verwijderen.

Mijn andere vraag is of jullie kunnen helpen mij te vertellen welke ikhet beste nog weghaal en hoe.
Ik dacht aan: eerst uittrekken met wortel, zonder de zaden los te laten komen: zo snel mogelijk in een zak. En daarna de weide nogmaals te sproeien.

Qua 'vloeistof' om te sproeien: welke zijn het effectiefst? En hoe gebruik je ze?

Is Bofix een goede keuze tegen al het onkruid?

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

Alvst bedankt
Kim-Jo

Ibbel

Re: Welke kruiden zijn giftig? En wat er tege te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:38

Hier is maar één advies voor: platspuiten, omploegen en opnieuw inzaaien. Daar krijg je nooit meer een fatsoenlijke wei van. Overigens zijn je foto's van veel te ver af om te kunnen zien welk onkruid het is. Ik zie wat distels, fluitekruid en zuring, zo te zien, en dat kan geen kwaad, maar de rest is onvoldoende herkenbaar.

Wiseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 08:12

Bedankt, maar we zullen het deze zomer niet herzaaien, we zouden het namelijk als winterweide gebuiken, die wordt dus toch kapotgelopen.
Iemand een idee van wat ik kan laten staan en wat weg moet/

Hoe ik ook beter sproei en wat ik laat staan?

Groetjes