Het duurt nog even maar toch... de winter
Ik ben vorig jaar met mijn pony en paard verhuisd. Ze staan nu 24/7 weer buiten. In de zomer overdag op het land en dan op de paddock. Ook in de wintermaanden staan op een paddock 3 pony's en een E-paard. Land is te nat. Natuurlijk krijgen mijn paarden de buiten de paddock ook beweging en opdrachtjes.
In het topic over paddockparadijs en hooinetten/-bakken idee al wat leuke tips gelezen.
Ben nu op zoek naar tips/advies om van ons winterpaddock ook een klein soort paardenafleidings''paradijs'' te maken. In de paddock staat een soort van schuilgelegenheid voor droge voeten in de ene hoek. Een waterbak aan de ene kant en hooibak (met maas) weer aan de andere kant in de hoek. Paddock kan vrij nat worden als het dagen achter elkaar regent. Ze kunnen op een stuk droog staan hoor (doen ze nooit echt).
Wie heeft er leuke tips of advies voor onze paarden in de winter op de paddock? Het midden van de paddock is speel-samen plek. Een van de ruinen speelt heel graag. Die ruimte moet vrij blijven om te kunnen ravotten. Een bal of andere attributen spelen ze niet mee
Een boomstam/houtblok zou kunnen en wilgentakken geven om de zoveel tijd. Liksteen is niet populair.Wie is hier crea de bea
PB mag ook met ervaring
Dank je wel.
Willeke
Hier ongeveer dezelfde situatie maar dan + 3 Shetjes die de boel afbreken