waarom eten/likken paarden grond??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

waarom eten/likken paarden grond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 22:48

Vanmiddag zette ik Guido weer voor het "eerst" in de wei, hij had een paar dagen binnen gestaan ivm het slechte weer. het eerste wat hij deed was van de grond likken en zelf er van bijten. waarom doen ze dat ook alweer en kan het kwaad? ik heb wel eens gehoord dat ze dan een tekort aan mineralen hebben ofzo, kan dat?

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:52

Volgens mij heeft dat ook met een tekort aan mineralen te maken. Een zoutblok wil wel eens helpen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 22:59

Shelley schreef:
Volgens mij heeft dat ook met een tekort aan mineralen te maken. Een zoutblok wil wel eens helpen.


hij had hiervoor dus bijna een week op stal gestaan en daar heeft hij een zoutblok dus daarom snap ik het niet...

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:01

Misschien mist ie hem.........? Waar likt hij dan aan. Zand, steen? Stond er op dat plekje dan geen gras?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:32

Heb je gewoon van die vierkante 10-kilo blokken zout? Moet je misschien aan een mineralen blok denken, of bv muesli een handje bijvoeren, daar zitten dat soort dingen ook in.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 23:40

Shelley schreef:
Misschien mist ie hem.........? Waar likt hij dan aan. Zand, steen? Stond er op dat plekje dan geen gras?


er stond eerst wel gras maar hij schraapte eerst met zn hoef een gaatje hij staat trouwens op kleigrond

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 23:43

ArwenLune schreef:
Heb je gewoon van die vierkante 10-kilo blokken zout? Moet je misschien aan een mineralen blok denken, of bv muesli een handje bijvoeren, daar zitten dat soort dingen ook in.


ik heb zo'n groot zoutblok ja, maar dan zo'n rood kleurige. ik dacht dat daar ook mineralen inzaten? ik heb hem al een tijdje geen muesli meer gegeven en toen hij dat wel kreeg heb ik hem dat nog nooit zien doen dus dat zal ik hem weer gaan voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:44

Zand schuurt de maag, dan zullen ze zelf aanvoelen dat ze dat nodig hebben. Amanda doet het soms ook wel eens, en zo lang het geen kilo's worden laat ik haar gang gaan. Ik beschouw het als een instinct, en dat ze zelf beslissen dat ze het nodig hebben.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:14

misschien idd zand dat hij eet...ik heb gehoord dat het de maag zuiverd...maar ik weet niet of hetr waar is( Bloos )