Welke liksteenhouder voor KNZ blok ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Welke liksteenhouder voor KNZ blok ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:09

Hey,
Ik ben op agradi.nl wat inkopen aan het doen, en dus ook aan het zoeken voor een liksteenhouder voor mijn KNZ blok (die rode van 2kg).
Zij geven aan dat 'andere klanten' deze houder erbij kopen :
Afbeelding
Op een andere site vind ik deze houder, speciaal voor KNZ stenen, maar die hebben ze precies niet bij agradi :
Afbeelding

Ik zou dus liefst bij agradi die houder kopen (omdat ik er ook al andere dingen in mijn mandje heb :D )
Dus mijn vraag is: past die blok van KNZ in die eerste houder ? Want die blok heeft toch wat een trapezium vorm, terwijl die houder van de eerste rechthoekig lijkt. Andere suggesties voor goede houders zijn ook welkom :D
Alvast bedankt!

gamblerlover

Re: Welke liksteenhouder voor KNZ blok ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:36

Ik ben zelf niet zo'n fan van de tweede houder. Als een paard het blok bijna op heeft wil deze er bij de tweede houder nog wel eens uitvallen. (bij ons altijd). Bij de eerste heb je dit probleem niet. Wel is hij wat sloopgevoeliger. Staan er geen maten bij het likblok?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:43

Nee, er staan geen afmetingen bij! Ik heb even de recensies van de bovenste houder, het bakje dus gelezen, en iemand zei dat de KNZ stenen er niet 'zo' goed in pasten. Maar pasten ze er dan toch in of niet :D En iemand anders zei ook dat het moeilijker is om te likken voor de paarden dan een hangend blok.
Maar zoals jij zegt, is het idd ook waar dat ie er soms kan uitvallen!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:49

Ja bij ons gebeurt dat vooral als het blok bijna op is. Paard likt vooral aan de zijkanten waardoor de steen dus smaller wordt en eruit glijd. Uiteindelijk beland het blok dan maar in de voerbak, hij vind het prima en likt er goed van.

Ik kan op internet ook geen afmetingen van de blokken vinden. Kun je agaradi geen mail sturen of even bellen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:06

Ze passen erin. Wij hebben de bovenste en vind ik het fijnste. Onderste ook gehad maar allemaal vervangen voor de bovenste.
Je moet ze er alleen goed inleggen want als ik me niet vergis is de liksteen aan de bovenkant breeder en die moet dus boven zitten.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:55

Klopt, je moet het blok er op de kop inleggen. Zoals je bij de onderste houder kan zien, is het blok aan de muurkant het breedst en grootst qua oppervlakte. De kant waar het paard aan begint te likken is kleiner qua oppervlakte, en deze kant leg je dus naar onderen in het bakje.
Wij hebben ook de onderste houder vervangen door de bovenste, en leggen de stenen er op de kop in. Gaat prima hoor!