stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniiiquee

stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:21

Bij ons op stal halen wij altijd de poep eruit en gooien nieuw stro over het oude stro heen
zodat er een mooi laagje komt waar ze op kunnen liggen(doen we vooral in de winter)
Omdat de ondergrond bij onze stal beton is en erg koud kan worden

Zijn er meer mensen die dit doen? of zijn er betere methodes
Ik hoor graag jullie reacties! :D

kimmie88

Re: stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:23

Bij ons worden iedere dag de vieze/natte plekken eruit gehaalden alle drollen weg gehaald. 2x per week gaat de hele stal leeg.

In de winterblijft er alleen een laagje liggen voor de kou idd,maar geen natte bende

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:27

In de winter doe ik altijd een laag vlas of zaagsel in de stal met een laagje stro er over heen. 1x in de week haal ik het vlas er uit en vervang het voor nieuw vlas. Zo blijft de stal lekker schoon en droog en staat het paard op een mooie laag. Als je echt iets tegen de kou wil doen, zou je ook rubberen tegels in de stal kunnen leggen

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:31

vlas! paardje is er bijna een jaar en heb nog nooit de hele stal moeten leeghalen (wel alle dagen de drollen en af en toe een kruiwagen nat-nat vlas) - het licht vochtige vlas vormt een koek die zacht is en isoleert

sorry, ik heb alles al gezien (stro - houtkrullen - vlas) en vind tot nu toe vlas het beste, houtkrullen valt ook mee maar is minder - stro vind ik persoonlijk een ramp om uit te kuisen en kan me moeilijk voor stellen dat je een schone stal met een dikke laag stro kan hebben voor de warmte in de winter... (in vergelijking met het vlas dan)

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:33

bij mijn stage doen ze het ook zelfde reden omdat er een betonnen ondergrond is en jaa dat is koud.
wij gebruiken alleen vlas als bodembedekking

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:35

Wij zorgen er altijd voor dat er een dikke laag stro ligt in de stallen in de winter maar alles wat echt nat of vies is halen we wel weg.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:36

ik mest de stallen van onze 3 paarden elke dag en elke dag lekker een laag stro

geldaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:42

elke dag natte plekken en drollen eruit, en weer een nieuw laagje stro erover ;D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:48

Ik doe hetzelfde TS. Natte plekken haal ik eruit, de hele stal haal ik nooit leeg (nou ja, 1x per jaar als ik de stal schoonspuit en opknap). Een dikke laag strooisel is niet alleen lekker warm, maar ook veel beter voor de gewichten. Daarmee boots je eigenlijk een natuurlijke ondergrond na. Een betonnen vloer veert niet, een dikke laag strooisel wel. Welk strooisel je gebruikt, maakt eigenlijk niet uit.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:51

Bij ons worden ze uit gemest! maar ik wil graag een schonen
stal! want mijn paard heeft snel last van rotstraal.
Op maandag: helemaal uitmesten en 8 plakken stro erin (echt tot aan zijn knieen)
van woensdag tot zondag worden ze elke dag opgestrooit.
en van dinsdag tot zondag haal ik al het vieze eruit nat en drollen. mijn paard staat altijd schoon en droog.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:19

Bij mij hebben ze ook allemaal een schone stal en geen rotstraal, Melissa! Vorig jaar kreeg ik 2 pensionpaarden op stal met rotstraal. De ene merrie zelfs aan 4 voeten. Een paar maanden en goede behandeling later geen rotstraal meer te bekennen hoor.

8 plak stro is ongeveer een kleine baal stro. Als ik die opstrooi in een box lijkt het heel wat, maar als ze er opgelegen hebben is het een laagje van een paar cm. Da's geen matras. Ik wil een dik en schoon matras, voor de voetjes, botjes & gewrichten en tegen de kou. Een dikke laag neemt veel meer urine op dan een dun laagje. Stro sluit amoniak als beste af. Gewoon een goede laag erover heen, dus.