Ik ga in mijn uitloop stal rubber tegels leggen. Welk soort is het beste? Ze moeten uiteraard stroef zijn en vocht doorlatend. Heeft iemand ervaring met een bepaald merk?
vannah
Geplaatst: 08-08-10 19:51
ik zet even een stipje als je het niet erg vind...ik had het er net met me moeder over wat de beste zouden zijn. ben benieuwd
De 50x50 tegels die je bij bouwmarkten koop die moeten op een zeer harde ondergrond (dus beton of anders bestraat). Leg je die zo in het zand/klei dan gaan ze zakken, scheef liggen en worden door de paarden helemaal van hun plaats gelopen. Je hebt speciale koeientegels, die zijn nog dikker en zwaarder en blijven iets beter liggen, maar het beste effect heb je toch gewoon met de 4 cm dikke 100/100 cm tegels idd van Granuflex. Ik heb die van mij ooit bij Divoza gekocht. Al zullen die ook het beste blijven liggen met een verharde ondergrond.
De bedoeling is dat ze merendeel in de paddok staan en hun voer binnen eten. Voer moet helaas binnen omdat we buiten niets mogen maken van een overkapping. Wil mijn voer wel droog houden. Ik ga eens zoeken bij Divoza.