Welke stal? Please lees dit even, heel veel spoed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Naar welke stal moet ik gaan?? Toelichting graag!

Stal A
Geen stemmen
Stal B
25 (41%)
Stal C
35 (58%)

Totaal aantal stemmen: 60


VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:09

ik zal in jou moment toch stal C nemen, je hebt dan goede uitrijmogelijkheden en als een trailer kan lenen/kopen/ iemand anders mee rijden kan je toch op je eigen pony club blijven??

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:33

Uhm..ik heb de boel een beetje door de war gegooid.

Stal B: Beste vriendin, Bos, 185 euro, niet meer op de ponyclub
Stal C: `172,50, wel op de ponyclub, dichterbij, meer mensen.

Maar ik heb inmiddels voor B gekozen omdat ik geen nee meer durfde te zeggen... Tong uitsteken

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:54

Je kan altijd in oktober nog switchen, dan kun je nu lekker naar het bos met je vriendin en de paarden. Kijk het maar even aan daar

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 01:47

Voor paarden/pony's is elke verhuizing een traumatische ervaring.
.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:54

Botervlieg schreef:
Voor paarden/pony's is elke verhuizing een traumatische ervaring.
.


Maar kan ook heel goed uitpakken..

Ikzelf ben bij stal A weggegaan in de tijd dat het kuil, hooi en stro nog schimmelig en broeierig was. De omgang klant/staleigenaresse was toen nog niks en de gezelligheid haalde ik uit Myrthe en de paarden. Er was nog minder weidegang als nu, en geen bos o.i.d. Al deze factroren hebben een rol gespeeld bij het kiezen voor Stal B uiteindelijk. Daar sta ik dus inmiddels een jaar, en ik heb Navy echt zien veranderen. Ik dacht dat ik haar nooit tekort deed, maar ze lééft nu veel meer, om het zo even te zeggen. Ze geniet duidelijk veel meer van alles, ze zit super in d´r vel en heeft vriendjes (eerst mocht alleen Tiko binnen een straal van 10 meter komen ). Ze is conditioneel en qua gezondheid zo hard vooruit gegaan, ze heeft plezier in het werk gekregen, zelfs Dressuurmatig loopt ze (voor ons doen Lachen ) nu aardig.

Myrth, ik had niet door dat je eigenlijk al zo duidelijk voor stal C had gekozen. Als het jou hier niet bevalt, zou ik een jarenlang schuldgevoel hebben. Voor mij is dit gewoon dé stal, er is ook geen twijfel mogelijk over ooit weer verhuizen voor mij. Maar goed, ik heb andere eisen.. Ik hoop dat je niks tegen je zin in doet, en gewoon op je gevoel afgaat.. In elk geval: welkom alvast *LOL* Haha!

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:08

Botervlieg schreef:
Voor paarden/pony's is elke verhuizing een traumatische ervaring.
.


En waar baseer je dat op? Heb je wetenschappelijk onderzoek verricht of zo Frusty
Echt onzin hoor, sommige stallen zijn duidelijk beter dan anderen en na enige gewenning kun je dan ook goed aan je paard zien dat ie beter in zijn vel zit.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:18

Het is een ervaring ja, maar traumatisch is het zeker niet als je het een beetje handig aanpakt en je paard de tijd geeft om te wennen.

Laatste tijd een aantal paarden meegemaakt die verhuisd zijn, die ik stuk voor stuk goed ken en allemaal zijn ze er van opgeknapt en snel ook!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 08-07-03 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:26

Idd Botervlieg, ben het niet helemaal met je eens. Ik heb mijn paardje een paar weken geleden naar een andere stal verhuisd, en hij heeft het reuze naar zijn zin, al vanaf het begin! Hij voelde zich gelijk thuis en werd meteen maatjes met de andere stal genoten. Ik zag hem gewoon op bloeien toen hij daar kwam. Dus niet ieder geval van verhuizen hoeft een negatieve ervaring te hebben hoor.

Verder, Tiko. Ik sta ook een beetje in dezelfde twijfel als jou maar heb nog nietecht een keuze gemaakt. Ik hoop dat je het naar je zin heb op je nieuwe stal!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:13

Mijn tinkertje heeft het nu ook veel beter naar haar zin. Voorheen had ze geen vriendjes, alleen maar drukke kwpn'ers met wie ze echt niet overweg kan, ze gaat ze uit de weg bedoel ik. Hier staan ook wat rustigere paarden met wie ze knuft. Maar wat ik wel een nadeel vind is dat de eigenaar ze nogal eens verweidt, dan worden de paarden weer uit elkaar gehaald. En 's-winters ben ik ook niet kapot van deze stal. 1x per week uitmesten (mag op zaterdag) vind ik echt te weinig, ze strooien dan zelf wel op (dat mag je dan weer niet) maar dat stro gaat over de mest heen. Op zaterdag sjouw je je een breuk om de stal leeg te halen. En buiten en binnen zetten is dan ook een ramp, als het mar ietsje regent staan ze de hele dag op stal. Een stal die dus steeds viezer en viezer wordt en die je dus niet mag uitmesten Boos!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:14

Mijn tinkertje heeft het nu ook veel beter naar haar zin. Voorheen had ze geen vriendjes, alleen maar drukke kwpn'ers met wie ze echt niet overweg kan, ze gaat ze uit de weg bedoel ik. Hier staan ook wat rustigere paarden met wie ze knuft. Maar wat ik wel een nadeel vind is dat de eigenaar ze nogal eens verweidt, dan worden de paarden weer uit elkaar gehaald. En 's-winters ben ik ook niet kapot van deze stal. 1x per week uitmesten (mag op zaterdag) vind ik echt te weinig, ze strooien dan zelf wel op (dat mag je dan weer niet) maar dat stro gaat over de mest heen. Op zaterdag sjouw je je een breuk om de stal leeg te halen. En buiten en binnen zetten is dan ook een ramp, als het maar ietsje regent staan ze de hele dag op stal. Een stal die dus steeds viezer en viezer wordt en die je dus niet mag uitmesten Boos!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:14

Sorry Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:59

Is stal B toevallig Nieuw Hagenauwe?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 11:39

nee, een kleine pensionstal aan de Arnehmse weg.