Mijn paard eet helaas haar stro op, en daarom hebben we maar besloten om er nieuwe bodem in te gooien.
Nu zitten we de twijfelen tussen 'vlas' en 'zaagsel'.
Kan mij iemand de voor en nadelen van vlas en zaagsel geven?
Hartelijk dank!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Johanna59 schreef:Ander stro nemen. Je hebt vele soorten stro. Paarden vinden dit lekker. Neem een soort die ze minder lekker vindt en geef graszaadhooi bij. Het is erg zielig om een paard op vlas of zaagsel te zetten. Dit werkt stal ondeugden in de hand.
Johanna59 schreef:Ander stro nemen. Je hebt vele soorten stro. Paarden vinden dit lekker. Neem een soort die ze minder lekker vindt en geef graszaadhooi bij. Het is erg zielig om een paard op vlas of zaagsel te zetten. Dit werkt stal ondeugden in de hand.
Charlie_P schreef:Johanna59 schreef:Ander stro nemen. Je hebt vele soorten stro. Paarden vinden dit lekker. Neem een soort die ze minder lekker vindt en geef graszaadhooi bij. Het is erg zielig om een paard op vlas of zaagsel te zetten. Dit werkt stal ondeugden in de hand.
Want? Zolang je zorgt dat ze voldoende hooi krijgen is er toch niks aan de hand?
_Sannee schreef:Ze staan hier van 's ochtends 8 uur tot 7 uur 's avonds buiten. "s ochtends krijgen ze biks + hooi, en 's avonds ook nog een keer.
Hier vreet geen 1 het stro, maar alleen mijne..
DaisyDarling; Een jollybal hangt er al in, en ze krijgt lekker stevig hooi.
!
. Fijn dat je haar ook zo lekker lang buiten hebt! 
Erg pittig dier, maar een schat zolang je consequent blijft.
Charlie_P schreef:Johanna59 schreef:Ander stro nemen. Je hebt vele soorten stro. Paarden vinden dit lekker. Neem een soort die ze minder lekker vindt en geef graszaadhooi bij. Het is erg zielig om een paard op vlas of zaagsel te zetten. Dit werkt stal ondeugden in de hand.
Want? Zolang je zorgt dat ze voldoende hooi krijgen is er toch niks aan de hand?
Tigra_ schreef:Niet banketstaaf bedoelt maar als het paard voldoende hooi zou krijgen gaan ze geen stro eten.
Ik vind het trouwens niet zielig om ze op wat anders te zetten maar met meer ruwvoer zou het "probleem" ook op te lossen zijn.
Maar die keus is aan de TS zelf.