Met toeval kwam ik er tijdens het paarden wassen achter dat die irritante stalvliegen die de hele dag zitten te bijten zich erg aangetrokken voelden tot mijn sopje. Na een beetje proberen kwam ik erachter dat als ik warm water in blauwe emmers goot ze met velen tegelijk zwemles kwamen nemen. De hitte en de kleur trok ze aan en ze kiepten zichzelf er gewoon in. Wat doen jullie tegen die gemene bijters?
Deze vliegen zitten er na een uurtje eigenlijk al in, als het voller wordt klimmen ze op elkaar en kunnen ze weer ontsnappen. Ik heb een emmer bij de poetsplaats en bij de hond staan, omdat daar de meeste bijters zitten.
oke, dan zou het ook een optie zijn om het voor de stal ofzo te zetten... ik ga het eens proberen, goede tip!
Giraf
Geplaatst: 08-08-10 20:16
Wauw dat is een goede vangst in 1 uur tijd! neem aan dat het wel belangrijk is om een blauwe emmer te gebruiken?
Barb46
Geplaatst: 08-08-10 20:19
het is dus alleen warm water in een blauwe emmer, zonder sopje ofzo? Het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen. Ben heel benieuwd of het bij iedereen zo geod werkt.
In andere kleuren emmers had ik er bijna geen. Met sopje gaat ook, dat maakt geen verschil in hoeveelheid. Maar als jullie iets ontdekken waarmee het nog beter gaat hoor ik het graag. De vliegen die op zoet afkomen vang je hier trouwens niet mee, alleen die die lichaamswarmte afkomen om te bijten.
Het water blijft lang zat warm. Het enige waar je op kunt letten is dat je de vliegen er regelmatig uitkiept, want als er teveel in drijven klimmen ze op elkaar en vliegen ze weer weg.
OK! Dat MOET ik proberen, paard staat op de wei en ze zitten met 100en op haar kop, en zo een vliegenkapje blijft ook niet lang heel + ze zijn uitverkocht :s
Ik denk als er een sopje inzit, de waterspanning gebroken wordt en ze er helemaal niet meer uitkomen, toch? Las pas ergens op bokt dat vroeger muren blauw geverfd werden, het trok de vliegen aan. Grappig hoor.