Normaal staan onze pony's op vlas...nu had ik de stal helemaal leeggemaakt en nieuwe pakken erin gedaan.
Dit keer hadden we voor het eerst koolzaadstro omdat dat het vocht nog beter zou opnemen.
De stallen waren heerlijk schoon en dus voorzien van 6 pakken koolzaadstro in elke stal(2 stallen)plus gevulde hooibakken.
We gaan de pony's binnenzetten,en ja hoor,.ze beginnen er flink van te eten.
Pony's eruit gehaald,en oude mest erdoorheen gemengd....wederom de dames naar binnen....en weer eten....
Toen heb ik er afwasmiddel,azijn en antbijt(vloeibare)er doorheen gedaan maar ze bleven eten.....toen nog houtkrullen erdoorheen gedaan.....baatte ook niet!
Omdat ik het zo niet aandurfde om de pony's op stal te laten heb ik ze de nacht buiten gelaten.
Dit is helaas niet goed gegaan,1 pony liep de ochtend erna kreupel....gelijk de DA gebeld omdat mijn dochtertje binnenkort de kampioenschappen heeft...gelukkig viel het mee,en loopt ze alweer rad(beter 1 x teveel laten komen in dit geval)
Gisteren nog een pak vlas erbij gedaan en nog meer oude mest,wederom aten ze dit
Toen heb ik 1 stal helemaal leeggemaakt en een laag zwarte grond erin gedaan....hierop heeft madame vannacht gestaan en net heb ik er wat strooisel ingedaan en gemengd met de mest die erin lag....
Wie heeft de oplossing zodat ze toch in een heerlijk dik bedje kunnen staan?
Stro is geen oplossing,dan eet de pony zich klem en heeft daardoor ooit een verstopping gehad,mijn truckendoos is leeg.

azijn en afwasmiddel ken je wel de werking van die stoffen btw antibijt is zeer schadelijk
wel ff laten luchten voordat je je pony in de stal zet