Halsriem in de wei ipv halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Halsriem in de wei ipv halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:01

Ik sta op een nieuwe stal in duitsland en alle paarden staan daar dag en nacht met een halsriem om (staan 24/7 buiten)
Dit voor als ze eens los zijn en als het paard uit zou breken en bijv. een ongeluk veroorzaakt, zou je niet verzekerd zijn als je paard niks om heeft.
Ik vind dit een raar verhaal, wat heeft een halster of halsriem met wel of niet verzekerd zijn te maken.
Ik heb liever geen halster of halsriem om, dit mag ik ook zelf bepalen.
Wat zouden jullie doen en wie weet eventueel meer of dat waar is of je met halster wel verzekerd bent en zonder niet?

Anoniem

Re: Halsriem in de wei ipv halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:02

Sla je er ijzers onder, heeft ie ook wat aan :Y)

Ik heb er iig nog nooit van gehoord.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:03

Ik had mijn verzekering al gebeld en zij zeggen dat ik gewoon verzekerd ben maar ja ik weet niet of dat in duitsland anders is.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:04

aangezien het niet in NL is weet ik niet hoe het precies zit, maar verzekeringtechnisch klinkt het niet vreemd in mijn oren
en stel idd dat ze uitbreken en ze zijn in paniek, dan heb je toch iets om vast te pakken en een halsterloos paard kun je dan niet pakken...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:06

Nou mijn paard in paniek krijg je met halster of halsriem ook niet en met een touw om de nek loopt ze ook mee.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:08

dan zou ik toch voor een halster gaan, die gaan ook stuk als ze blijven hangen. oid.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:10

norski schreef:
dan zou ik toch voor een halster gaan, die gaan ook stuk als ze blijven hangen. oid.

Nou een bekende van mij had een paard en die heeft zich dus opgehangen aan zijn haster, nee dank je.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:11

Als je een goedkoop halster neem gaan ze echt wel stuk. desnoods verzwak je de ringen zelf nog wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:17

norski schreef:

Gewoon halster zoeken met zwakke metalen bindingen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:17

barefoot verkoopt ook zogenoemde brakeaway halsters, die zitten op het kopstuk met klittenband aan elkaar waardoor het los gaat als ze vast komen te zitten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:20

trustHim schreef:
barefoot verkoopt ook zogenoemde brakeaway halsters, die zitten op het kopstuk met klittenband aan elkaar waardoor het los gaat als ze vast komen te zitten

Is daar een site van?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:25

al gevonden!!!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:32

En anders heb je nog een halster met elastiek van Kavelkade, de Kavalastic. Die kun je o.a. vinden bij de paardendrogist.
Het elastiek zit over de neus en achter de oren. Deze elastieke delen zijn weer beschermd met een neopreen omhulsel. Gaat het paard aan het halster hangen, dan schiet het los.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:41

Eskadron en Horseware hebben speciale halsters voor in de weide. Die hebben een breekpunt dat makkelijk breekt als het paard vast komt te zitten. Ze zijn niet duurder dan gewone halsters, dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Bij ons op stal willen we ook dat alle paarden met halster om buiten staan. Als ze eens ontsnappen zijn ze met halster toch echt makkelijker te pakken dan zonder halster.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:01

Bij mij is vroeger ooit de verzorgpony overleden door een halsband, die had zich aan zo'n dingopgehangen. Liever helemaal bloot in het land

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:17

Het enige wat ik me afvraag is of jou verzekering je paard wel dekt als jij in nederland woont en je paard in duitsland staat? Dat zou ik toch maar eerst even uitzoeken.

Het is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld dat een nederlandse verzekering niet de gevolgen weet van bepaalde handelingen in het buitenland, zou er toch even achter aan gaan via een duitse verzekeraar zodat je zeker weet hoe en wat

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:24

Zo'n halsband heeft voordelen, ik zou het ook verkiezen boven een halster als ze altijd buiten gaan. Andere paarden kunnen het niet vast pakken, en er kan minder aan kapot gaan, of blijven haken.