likit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laureeenn

likit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:09

kun je een likit zelfmaken?
op van die doe het zelf sites kun je dat niet vinden.
mss iemand hier die weet hoe?
& hebben jullie nog leuke doe het zelf sites?
gr

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:00

dit ga ik ff volgend ben benieuwd!:D

Zeelien

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:34

haha inderdaad even gaan volgen want heb zelf geen idee en zou idd wel grappig zijn als ik het ook zelf kan.

Zeelien

haha inderdaad even gaan volgen want heb zelf geen idee en zou idd wel grappig zijn als ik het ook zelf kan.

_Bitje_

ik volg dit even :j
ben ook wel benieuwd :D

Laureeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:53

niemand een idee? :D

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:02

nog nooit over gehoord dat dat kan, ben benieuwd

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:48

De eigenaar van de ruitersportzaak waar ik het altijd haal zei dat het in principe gewoon druivensuiker/glucose is met ( soms ) een smaakje.

Misschien als je heel veel druivensuiker ( van die rolletjes van 10 cent jeweetwel. ) neemt en die dan smelt, bij elkaar gooit in een vorm en er bijvoorbeeld uhhhhmm.. ja. hoe kun je nou in godsnaam smaak eraan toevoegen.
Nouja in iedergeval, zo iets? :Y)

hahaha een beetje vaag idee, maar het is een beginnetje..

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:58

appelsap erdoor heen (:

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:45

ohja dat kan natuurlijk :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:49

runasays schreef:
De eigenaar van de ruitersportzaak waar ik het altijd haal zei dat het in principe gewoon druivensuiker/glucose is met ( soms ) een smaakje.

Misschien als je heel veel druivensuiker ( van die rolletjes van 10 cent jeweetwel. ) neemt en die dan smelt, bij elkaar gooit in een vorm en er bijvoorbeeld uhhhhmm.. ja. hoe kun je nou in godsnaam smaak eraan toevoegen.

Ik zou niet zomaar druivensuiker bij elkaar mengen.. En zeker niet zomaar aan je paard geven.

Sowieso vind ik Lick-it reinste onzin. Bonk suiker met veel kleur-, geur- en smaakstoffen. Mooie marketing-move om baasjes geld uit de zakken te kloppen. Het heeft geen nut, enkel dat je paard ontzettend veel suikers en onnatuurlijke stoffen binnenkrijgt.

Mocht je graag iets ontzettend ongezonds maken voor je paard, dan doen de meeste mensen dat nog zo: Paardensnoepjes in een emmer doen met (kokend) heet water. Vervolgens net zo lang mengen tot het een dikke brij is, en die laten afkoelen in de koelkast. Dan krijg je een brok. Maar het wordt eerder een dikke koek dan een liksteen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:47

Ik zou het niet doen :n

Vind lick-it sowieso al niks, zit een hoop ongezonde troep in en ze vreten het zo in een keer op, ik ken iig geen paarden die er langer dan een week mee doen, mijne krijgt het niet. :n

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:44

Ik ben het wel met Nies en Focussed eens, Lick-it is erg ongezond voor je paard. En dieren hoeven geen snoep. Het zijn geen mensen. ( die hebben het overigens ook niet nodig....gezien de toename van overgewicht)
Als je je paard dan toch zonodig moet verwennen met iets "lekkers", koop een appel of een peen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:10

Focussed schreef:
runasays schreef:

Ik zou niet zomaar druivensuiker bij elkaar mengen.. En zeker niet zomaar aan je paard geven.

Sowieso vind ik Lick-it reinste onzin. Bonk suiker met veel kleur-, geur- en smaakstoffen. Mooie marketing-move om baasjes geld uit de zakken te kloppen. Het heeft geen nut, enkel dat je paard ontzettend veel suikers en onnatuurlijke stoffen binnenkrijgt.

Mocht je graag iets ontzettend ongezonds maken voor je paard, dan doen de meeste mensen dat nog zo: Paardensnoepjes in een emmer doen met (kokend) heet water. Vervolgens net zo lang mengen tot het een dikke brij is, en die laten afkoelen in de koelkast. Dan krijg je een brok. Maar het wordt eerder een dikke koek dan een liksteen.

En je paard kan er spier- of hoefbevangen van raken als ie elke week zo'n ding opeet. Ik heb baasjes meegemaakt die rustig halverwege de week een nieuwe likit ophingen. Die van mij heeft er ooit een gehad en vrat m met 2 dagen op.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:12

Nies_ schreef:

Vind lick-it sowieso al niks, zit een hoop ongezonde troep in en ze vreten het zo in een keer op, ik ken iig geen paarden die er langer dan een week mee doen, mijne krijgt het niet. :n

de mijne doet er nu al anderhalf jaar mee maar likt wel :P

maar verder zou ik het zelf niet maken gewoon even geld sparen/pakken en naar de winkel toe!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:16

ietjelover schreef:
Nies_ schreef:

de mijne doet er nu al anderhalf jaar mee maar likt wel :P

maar verder zou ik het zelf niet maken gewoon even geld sparen/pakken en naar de winkel toe!

Mijn paard eet ze tussen een uur en een dag op. Hij is er gek op en mag er wel eens eentje van me maar ik denk zo eens in de 2 maanden ofzo, soms ook maanden niet. Just for fun ik wil ook wel eens een chocoladebol toch *D
Verder krijgt hij als beloning appels wortels en zijn favoriet bananen.

Denk dat zelf maken in ieder geval niet goedkoper gaat zijn en de rommel in mijn keuken hahahahaha

XxIriiSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:53

Ik ga dit ook volgen, ben ook benieuwd! :j
Als er wel een oplossing is zal het voor een hoop mensen waarschijnlijk flink wat geld schelen, hihi :P

Laureeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:56

idd, ik vroeg het megewoon af
bedankt iedereen.

- maar ik ga het toch niet zelf maken :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:10

ik had een tijdje geleden ook zo'n liksteen gekocht
en mijn paard had hem binnen een week opgevroten.
Dus voor mij geen likit meer :P