Kalkoengat reiniger bij jou ook snel stuk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Kalkoengat reiniger bij jou ook snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 07:56

Afbeelding

Ik maak mijn propgaten altijd schoon met een kalkoengat reiniger, vooral dat borsteltje vind ik erg handig.
Maar; meestal zijn die dingen na 1 ronde als stuk, het borsteltje laat gewoon los.
Ik heb al 2x een nieuwe gekregen van divoza, best een goede service :j
Maar de 3e is nu ook alweer stuk.

Vind jij de kwaliteit nou ook zo slecht of niet?

Of heb je een borsteltje van een ander merk? Ik hoor het graag

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:58

Ik geloof dat ik dezelfde heb, en het was me inderdaad al opgevallen.
Het leek me heel erg handig, en dat is hij ook wel maar hij bleef ook een keer wat vast zitten in het kalkoengat :=

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:01

Ik peuter altijd met dat pinnetje goed de zand weg en volg dan ook nog eens de spoel van het kalkoengat. Daarna draai ik er een soort van boor in die het overige zand nog uit boort. handig hoor. Het borsteltje gebruik ik bijna niet

Sim

Re: Kalkoengat reiniger bij jou ook snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:13

Dat vind ik van alle merken kalkoengatreinigers van het soort die je op het plaatje toont. Borsteltje is heel snel "op" en het pinnetje wordt krom en gaat los zitten waardoor er niet makkelijk meer mee te peuteren valt.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:46

Ik heb dus ook al eens gestaan, terwijl het borsteltje losliet en achterbleef in het kalkoengat.
Erg vervelend! Moest het met een tang weer verwijderen.
Ik heb bij de plaatselijke doe-het-zelf-zaak een soortgelijk borsteltje gehaald. Werkt prima!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:36

hier precies hetzelfde probleem, 2 keer een nieuwe gekregen, want ze gingen na de eerste keer gebruiken al stuk, nu heb ik kalkoengat stoppers gekocht, die draai je erin met de schroevendraaier, is ideaal, blijft de spoel mooi en je hoeft nooit meer zo'n borsteltje te gebruiken.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:38

Heb hetzelfde dus ook gaat erg snel stuk! :=
Maar ja heb nog maar 1 keer eentje gekocht eerst mocht ik die van een ander hebben :). Maar hij is niet erg stuk heb hem gemaakt en doet het weer goed! O:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:38

x_Quinta_x schreef:
Ik peuter altijd met dat pinnetje goed de zand weg en volg dan ook nog eens de spoel van het kalkoengat. Daarna draai ik er een soort van boor in die het overige zand nog uit boort. handig hoor. Het borsteltje gebruik ik bijna niet

Die tap heb ik ook gehad en is inderdaad ontzettend fijn. Heb wel een keer een paard van iemand anders gezien die zich losrukte met die tap nog in zn ijzer. :x

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:39

ja, bij mij was ie na 5x al stuk, hadhem dan wel gratis gekregen, maar ja, nu maak ik de gaten schoon met en priem, werk net zo goed :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:40

Die heb ik ook wel gehad Rosanna, maar krijg je die er wel weer uit, ook als je ze een week of langer laat zitten?
Iris idd een tap is ook niet altijd handig, mijn paard heeft ook al eens met zn been op de grond gestampt met de tap er in, die brak gelukkig wel af maar er kon geen prop meer in

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:42

Bij mij is hij nog nooit stuk gegaan ik heb de zelfde. maar moet heel eerlijk zijn gebruik hem niet zo heel vaak. voor mijn geen problemen in iedergeval