Fjord met haaruitval?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Fjord met haaruitval?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 11:49

Hoi ! Het is alweer halverwege de zomer en mijn fjord zit alweer met het probleem dat zijn haren ongelooflijk uitvallen... In de winter heeft hij altijd een fantastische staart, alles blijft mooi op zijn plaats! Maar het wordt zomer en het is alweer gedaan. Het is trouwens geen zomerexeem, hij schuurt het niet af, het valt echt uit. Ik heb twee pony's gehad met zomerexeem dus ik weet écht wel het verschil. Zijn staart ziet er mooi uit, niet verfrommeld of niets, maar als ik hem uitkam (vooral boven aan de wortel) heb ik pakken haar mee (in zijn staart; manen en pluk weinig of niet).
Weet iemand wat ik hiertegen kan beginnen? Hij staat op de wei maar krijgt dagelijks een handje voer bij. Zou dit een biotine-tekort kunnen zijn? En wie heeft hiermee ervaring, waarbij biotine de uitweg was ?
Alvast bedankt!

belle_boef

Re: Fjord met haaruitval?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:52

Misschien niet zo vaak borstelen? wellicht zitten ze niet zo vast en trek je ze er te makkelijk uit?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:52

Misschien moet je de DA een bloedonderzoek laten doen. Dan weet je of je fjord iets tekort komt. En misschien een mestonderzoekje om wormbesmetting uit te sluiten?

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 11:52

Nee ik borstel hem niet zo vaak, en altijd met ontklitter en van onder naar boven. Ze zitten echt los, zelfs als ik er met mijn hand doorga heb ik al een pluk mee.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 11:54

Wormbesmetting lijkt me sterk, hij wordt op tijd ontwormt, weide is op tijd uitgemest, en ik weet dat bloedwormbesmetting nog steeds niet uit te sluiten valt maar daar heeft hij verder geen symptomen voor. Hij is namelijk perfect in proportie, en heeft een mooie ronde kont... Morgen komt de DA voor zijn injecties, misschien kan ik idd een bloedproefje vragen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:12

FJ -> VSW