Waarom staan de luxe stallen allemaal vol?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Waarom staan de luxe stallen allemaal vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 19:59

Ik lees hier op bokt dat iedereen voor zoveel mogelijk buiten is. Liefst nog 24 uur en vaak onbeperkt ruwvoer.
Maar als iedereen zo denkt hoe komt het dan dat de luxe stallen met maximaal 2 uur weidegang toch helemaal vol staan? En bij sommige zelfs een wachtlijst is.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:00

omdat de meeste mensen voor hun eigen luxe gaan ;)

Daarnaast is 24/7 lastig te vinden...

[edit] toevoeging.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 31-07-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Re: Waarom staan de luxe stallen allemaal vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:00

of de luxe stallen staan in gebieden waar geen weidegang verkrijgbaar is?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:01

Precies, of waar alle stallen met weidegang ook vol zijn?

Ik heb het geluk nu een goede stal te hebben, maar als ik hier weg zou moeten, zou het erg, érg lastig worden om op een stal met veel buiten terecht te komen. Zo niet onmogelijk. Tja, en de stal waar ik nu zit, die zit uiteraard vol.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:03

Ik zie hier regelmatig topics voorbij komen. Dat iedereen zo veel mogelijk buiten wil, onbeperkt ruwvoer, zo paardvriendelijk.
Maar alle maneges staan vol. De luxere stallen met weidegang staan vol. Hoe kan dat toch als iedereen voor zo veel mogelijk weidegang gaat.

En wat als jullie een paard houden op een super stal. Maar waar je door wat voor reden niet kan blijven staan ga je dan voor minder weidegang?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:05

Ik heb liever minder luxe en paard veel buiten.

Gelukkig heb ik nu beide, Luxe en de hele dag lekker op de wei.
En ook echt een grote groene gras wei waar ze met z'n 2en lopen.

eigenlijk is er alles wat je hartje begeert.
Bodem beddeking kan je zelf kiezen.
Ruime boxen.
Spuitplaats met warm water.
Goede binnenbak met goede bodem.
Bos aan de hal.
Je hoeft niets een weg over te steken.
Goede verzorging.
Er word gekeken naar het paard.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 31-07-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:05

Zoek maar eens een stal met de hele dag weidegang en vlakbij het bos, in het midden van het land zijn die er amper en zijn vol, dus nemen ze genoegen met een luxe stal zonder weidegang of maar een paar uurtjes.
Als ik moet zoeken naar een andere stal dan is weidegang en bos het belangrijste.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:06

Ik heb ook een luxe stal, en mijn paard kan zoveel op het land als ik zelf wil, ook 24/7 in de zomermaanden. Ik woon in Amsterdam, en daar is de grondprijs duur, dus zijn stallen met onbeperkt weidegang en luxe faciliteiten gewoon moeilijk te vinden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:07

Wat ik me af vraag is als nu iedereen denkt zoveel mogelijk weidegang. Dan zouden de stallen zonder of met beperkte weidegang toch moeten verdwijnen.

Op zo'n luxe stal betaal je vaak dik in de 300 euro en dan niet eens weidegang of heel beperkt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:08

felicity schreef:
Wat ik me af vraag is als nu iedereen denkt zoveel mogelijk weidegang. Dan zouden de stallen zonder of met beperkte weidegang toch moeten verdwijnen.

Op zo'n luxe stal betaal je vaak dik in de 300 euro en dan niet eens weidegang of heel beperkt.

Ik betaal overigens 190.
Met alle luxe en weidegang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:10

Felicity, de wereld is niet zo zwart-wit als jij stelt, er zit nog heel veel grijs tussen alleen maar op stal en altijd maar buiten. Op veel van die luxe stallen wordt heel wat van dat grijs aangeboden en kennelijk doen ze dat goed :).

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:10

mijn paard staat op een stal zonder weidegang. Heb toch niet het idee dat ze wat te kort komt. Zal wel heel bokt over me heen krijgen :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 20:12

Als ik hier in de omgeving kijk kost het al gauw 360 met een binnen en buitenbak, stapmolen, solarium, warm en koud water kantine en alle andere luxe. En dan dus maximaal 2 uurtjes per dag weidegang. Terwijl ze op sommige stallen dus echt voldoende weidegang hebben.

Heb nu 1 stal gevonden in de buurt met echt alle luxe van een springtuin, 20x60 buitenbaan, trainingsmolen, overdekte longeercirkel, binnenbak 20x60, warm en koud water, solarium, echt een kwijl stal en zelfs hele dag weidegang is mogelijk.
Maar daar hangt dan wel meteen een prijskaartje aan van 385.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:14

omdat 24/7 op stal staan niet bokt-proof is en degenen die wel op z'n stal staan het dus liever niet zeggen?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:15

Het lijkt inderdaad wel dat hoemeer het paard binnen staat hoe meer men betaald.
Immer wil het oog ook wat wanneer men het paard van stal haalt.

ik sta nu op een super stal waar paard 24/7 met onbeperkt ruwvoer in een kudde buiten staat, maar daarnaast is er wel alle luxe voor de eigenaar. Best of both worlds dus. :j
(en voor een hele nette prijs)

ik snap niet waarom er niet meer van deze stallen zijn, en wat een tegenargument kan zijn om niet op zo'n stal te gaan staan..
Laatst bijgewerkt door kehdra op 31-07-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:15

Ik kijk naar waar mijn pony het het beste doet, en het grappige is dat die gewoon ziek wordt, en zichzelf uithongert als hij de hele dag(en nacht) buiten staat. Dus is dit voor mij en mijn pony geen optie. Dus zou ik niet kiezen voor een stal met veel buiten staan, omdat ik dan een chagrijnige erg slanke(al niet dik te krijgen)pony krijg, waarvan je dus echt de ribben kan tellen. En het gaat niet alleen om weidegang hoor, als hij heel de dag in een paddockje staat met onbeperkt voer, is er precies hetzelfde probleem. ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:20

Ik betaal 365 per maand voor mijn stal (incl. stro, kuil en biks) en 275 per jaar voor de wei. Dan krijg ik een mooie binnenstal van 4*4, een klein zadelkamertje voor mezelf alleen. Drie overdekte longeerkralen, twee onoverdekte, 3 binnenbanen (75*35, 20*40 en 70*30 met leembodem), een springtuin, stap- en trainingsmolen, een toltbaan, vier paddockjes, twee buitenbanen (20*60 en 20*70), een solarium, warm en koud water, een kantine, ruiterpad naar het bos, weidegang, dierenarts en ruitersportwinkel op het terrein.

Ik vind de prijs wel meevallen, maar ik kan me voorstellen dat zoiets in NO Groningen veel goedkoper is, maar daar is de grond ook gewoon veel goedkoper.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:22

Wij staan op een zeer complete stal. Echt alles wat wenselijk is en gerund door mensen met verstand van paarden. 24/7 weidegang willen wij zelf niet, maar in deze periode gaan de paarden van 09.00 tot 16.00 uur naar buiten en als het echt niet meer kan op de wei dan zijn er paddocks en stapmolen. Sommige paarden halen we zelf eerder binnen omdat nou eenmaal niet ieder sportpaard gebaat is bij lange weidegang. Zowieso is het per paard verschillend hoeveel weidegang goed is. Geen dag geweest afgelopen winter dat de paarden niet een paar uur buiten waren. Wij zijn super tevreden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:29

Ja je hebt wel gelijk eigelijk. Veel roepen het wel terwijl hun paard misschien ook nauwelijks buiten staat.
Vind het zelf ook wel vreemd dat je de luxe voor jezelf voor het welzijn van je paard zet. Maarja meningen verschillen.
Vraag mezelf ook wel eens af waar mensen het in hemelsnaam van betalen als ik sommige prijzen hoor en bij behorende kosten.
Maar goed dat zijn mijn zaken niet. Maar meer dan 200 euro per maand zou ik nooit uitgeven aan stalling. En het prijsverschil in regio's vind ik af en toe ook erg veel hoor.

Mijn paard staat in de zomer 24/7 op de wei met schuilstal.
In de winter overdag buiten. Opzich zou ik totaal geen probleem hebben om mijn paard in de winter ook 24/7 buiten te houden gezien ze niet erg goed tegen stof kan. Maar voor mijn paard is het zeker geen optie om ze maar 2 uur per dag op de wei te zetten. Zou nooit mijn keus zijn dan verkoop ik haar nog liever, ze breekt heel de stal af en is gewoon niet handelbaar als ze te veel op stal staat.

Tuurlijk zou het super zijn om een binnenbak en al de rest te hebben maar ach het lukt me al die jaren al zonder binnenbak en andere luxe dus heb het er niet voor over.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:32

Hallo,

Ik ben absoluut vóór het buitenleven van mijn paard, lekker grasjes grazen, spelen met vriendjes etc.
Ik heb het geluk op een stal te staan waar de paarden de hele dag buiten staan, 's-avonds naar stal, er wordt gevoerd en gemest etc. Behalve op zondag, dan moet ik paard zelf buiten zetten en mesten. De stal ligt ook nog eens naast het bos! Goede buitenbak, mij hoor je niet klagen. O ja, overigens ook een hele fijne sfeer op stal.

Ik heb kennissen die het niet zo belangrijk vinden om hun paard overdag buiten te hebben. Waar het paard in de stapmolen mag en een half uur per dag in de paddock (één paddock voor een paard of 30...). Maar wel een stal waar alles gedaan wordt, meerdere rijbakken, 2 binnenrijbakken en ook naast het bos.

Ik zou er niet tegen kunnen, zou het idee hebben dat ik mijn paard geestelijk en lichamelijk erg te kort doe. Ik probeer uiteraard wel hun mening te accepteren. Niet iedereen is hetzelfde en zoveel mensen zoveel wensen.

Ik denk dat je bij de dure stallen ook erg veel betaald voor de accomodatie, het onderhoud, het personeel etc.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:36

hier is het niet zo luxe maar wel veel weidegang
het is goedkoop (75 euro kale box)
er is een rijbak
en je hoeft geen straat over als je wilt uitrijden
wel is er op loopafstand een mooie binnenhal

en toch zou ik niet meer willen ruilen tegen een luxe stal
(waar ik 4 jaar lang gestaan heb)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:37

ik denk dat je in dit topic alleen mensen krijgt die hun paarden wel 24/7 op de wei hebben. De meeste mensen die dat niet hebben zullen hier niet op reageren omdat ze bang zijn voor de reactie's.
En willen is ook niet overal kunnen ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:41

Poeh ik zag een reactie voorbij komen waar iemand 365 euro per mand betaald.
Dat vind ik wel heel erg veel geld.
Maar wel een behoorlijk complete stal, ik zou hier niet voor kiezen maar zou het niet eens kunnen betalen.
Meestal zijn de smeden en dierenartsen ook wat duurder in deze regios.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:41

Omdat je dan 2 binnenbakken, 4 gedraineerde buitenbakken en een stapmolen hebt.
Hier in de buurt zijn ook paar van die luxe stallen, hebben ook een enorme wachtlijst. Met een postzegel aan weidegang en 4 paddocks voor stuk of 50 paarden.
En daar betaal je dan 350/375 voor haha.

Vind ik echt 500x niks. Voor de ruiter misschien fijn, maar voor het paard echt verschrikkelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:45

StableEnable schreef:
Wij staan op een zeer complete stal. Echt alles wat wenselijk is en gerund door mensen met verstand van paarden. 24/7 weidegang willen wij zelf niet, maar in deze periode gaan de paarden van 09.00 tot 16.00 uur naar buiten en als het echt niet meer kan op de wei dan zijn er paddocks en stapmolen. Sommige paarden halen we zelf eerder binnen omdat nou eenmaal niet ieder sportpaard gebaat is bij lange weidegang. Zowieso is het per paard verschillend hoeveel weidegang goed is. Geen dag geweest afgelopen winter dat de paarden niet een paar uur buiten waren. Wij zijn super tevreden!

Helemaal mee eens, niet ieder sportpaard is gebaat bij 24/7 weidegang. En daar moet je ook voor uit durven komen.