Overdag lopen de paarden in de paddock, daarnaast gaan ze 2x per dag een paar uur naar de wei.
Probleem: de paddock is perfect met "normaal" weer, dus zo af en toe regen er op, en dan weer wat droger weer. Afgelopen winter was de paddock door alle sneeuw en andere winterse ongein veel te nat om de paarden er een hele dag in te laten staan, ze staan dan veel te lang in de blubber. Een hele dag op de weide zetten is geen optie: we hebben nog geen halve hectare en moeten dus zuinig zijn op de weide. We hebben een jaar of 10 terug de paddock al laten keren, met ander zand er bij in, maar bij veel nattigheid blijft ie te lang onbegaanbaar.
Nu zag ik onlangs bij een kennis dat zij een deel van haar paddock liet verharden met van die betonnen roosters uit een koeienstal. Op zich een prima idee, maar ik vond de gleuven nogal breed voor mijn pony-met-kleine-voetjes.
Het idee van een gedeelte verharden vind ik eigenlijk heel aantrekkelijk, maar ja... wat gebruik je er dan voor? Betonklinkers? Stelcon-platen? Beton??? En hoe groot maak je zo'n stuk? Het gaat om 1 paard, 1 pony, die heel goed samen kunnen. Is een stuk van 10x10 groot genoeg?
Wie heeft nog meer een gedeelte verhard??