Welke van de 2 stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frisjasje

Welke van de 2 stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 16:47

Ik lees al een tijdje mee op bokt. En zie vaak deze vragen voorbij komen.
Vaka denk ik dan pak de gene die het beste is voor het paard.
Nu zit ik alleen zelf in een minder leuke situatie dat ik het even niet meer weet. En jullie hulp vraag.

Ik sta momenteel bij een stal waar ik niet langer kan blijven staan door omstandigheden.
En ben dus opzoek gegaan naar een andere stal. Ik heb dus ook mijn droomstal gevonden. Zo super voor de paarden. Heel veel weidegang, mooie ruime lichte boxen echt overal is over na gedacht. En dat dachten meer mensen. Ze staan nu helemaal vol. En binnen nu en 2 maanden zal er ook geen vrije box komen. Kan dus wel een paar maanden duren.

Ik ben dus opzoek gegaan naar een tijdelijke stalling en heb er twee gevonden met plek.
Allebei vind ik het niet super. Maar moet iets. Welke zouden jullie doen?

Stal 1

Manege veel lessen en veel kinderen
zomers 24 uur weidegang mogelijk
2 binnenbakken
2 buitenbakken
260 per maand all in

Stal 2

Super de luxe pensionstalling
Weidegang overdag
2 binnenbakken
2 buitenbakken
320 all in exl binnen en buiten zetten dan komt er 40 euro extra bij. Ik kan ze zelf binnen en buiten zetten.

Ik ben bij alle 2 de stallen al een keer wezen kijken. Maar dan niet voor stalling en is al een tijdje geleden. heb voor morgen een afspraak gemaakt. Ik neig zelf heel erg naar 2. Geen lessen en kinderen. Maar 1 is voordeliger.

Welke zouden jullie kiezen?

kehdra

Re: Welke van de 2 stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:49

Waar staan de paarden in de winter?

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:50

ik zou 2 doen, jij neigt daar zelf ook al naar. op een manege is echt heel vervelend.
het is wel duurder maar het is toch maar tijdelijk?

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 16:51

Ik hoop in de winter toch wel terecht te kunnen op mijn droomstal.
Bij de manege komen ze in de winter niet buiten. Bij de luxe pensionstalling weet ik nog niet. Morgen even vragen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:51

stal 1, lessen zijn toch op bepaalde tijden en er zijn genoeg bakken om te rijden. 24/7 buiten is ideaal en het is goedkoper. Plus dat het maar tijdelijk is (toch?)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:52

Dan zou ik gaan voor de 24/7 weide stal. :j

wat heeft het voor je paard voor toegevoegde waarde om 's nachts op stal te staan :+ niks, nada, noppes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:54

Idd hoe gaat het met de winter? en zelf binnen en buiten zetten. Betekend dat dat ze dan maar een uurtje mogen? of gewoon 9-5? Want zelf binnen en buiten zetten. Is heel veel werk realiseer je je dat? Je moet er iedere dag 2 keer heen. En veel mensen worden daar naar een tijdje een beetje "laks" in. En dan komt het paard op zondag ineens niet meer buiten omdat je wilde uit slapen. En smiddag's naar oma moet...

Hier mee bedoel ik dat je je goed moet realiseeren dat dit toch wel veel tijd kost op den duur

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:55

als je je paard 24/7 op de wei wil zou ik stal 1 kiezen bedenk wel dat het voor 24/7 op de wei een dure stal is want ze verbruiken geen stro oid en brok.
zeker als je denkt dat er voor de winter wel plaats is op de stal waar je graag wil staan.

stal 2 klinkt daar in beter alleen 320 en dan zelf binnen en buiten zetten vind ik ook wel weer een hoop geld en dan extra moeten betalen voor die service.....

maar als je voor de winter op de nieuwe stal terecht kan zou ik toch voor keuze 2 gaan!

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:59

Het is zo wie oz je eigen gevoel bij een stal.. maar als het maar tijdelijk is wat maakt het dan uit dat het op een manege is..

Genoeg bakken om in te rijden.. En 24/7 weidegang..
word buiten gezet en binnen gezet..

Waarsch. is het met de winter alweer verhuisd.. Voor die paar maanden lekker interessant.. kies je toch stal 1

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 17:26

Ik wil mijn paarden s'nachts op stal hebben.
Zelf binnen en buiten zetten is voor mij geen probleem.
Heb ze jaren zelf s'morgens gevoerd buiten gezet, gemest en dan s'middags/sávonds weer terug om ze binnen te halen, te rijden en te voeren.
Ik heb bij maneges altijd het idee van rennende kinderen door de stallen en ongevraagd aaien, voeren enz.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:04

frisjasje schreef:
Ik wil mijn paarden s'nachts op stal hebben.
Zelf binnen en buiten zetten is voor mij geen probleem.
Heb ze jaren zelf s'morgens gevoerd buiten gezet, gemest en dan s'middags/sávonds weer terug om ze binnen te halen, te rijden en te voeren.
Ik heb bij maneges altijd het idee van rennende kinderen door de stallen en ongevraagd aaien, voeren enz.

wanneer je je paarden toch s'nachts binnen wil hebben, waarom dan de vraag.
Rennende kinderen staan je niet aan, dan is de keuze voor stal 2 toch heel makkelijk gemaakt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:47

frisjasje schreef:

Vaak is pensiongedeelte en manegegedeelte qua boxen gescheiden. Vraag even de stalregels na hierover. Bij veel maneges mogen de manegeklanten niet in het pensiondeel zonder begeleiding van een pensionklant en dan nog alleen voor dat paard.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:15

tamary schreef:
frisjasje schreef:

Vaak is pensiongedeelte en manegegedeelte qua boxen gescheiden. Vraag even de stalregels na hierover. Bij veel maneges mogen de manegeklanten niet in het pensiondeel zonder begeleiding van een pensionklant en dan nog alleen voor dat paard.

hmm nou hier niet hoor hier staan de manege en pensionpaarden door elkaar heen!

dus dan heb je wel dat er mensen je paard aaien, etengeven en kinderen die terwijl t niet mag door stal rennen ed!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 07:39

kehdra schreef:

wat heeft het voor je paard voor toegevoegde waarde om 's nachts op stal te staan :+ niks, nada, noppes....

Nou, ooit bedacht dat er paarden zijn die daar anders over denken? Zo niet, meet The Poownie, hij is van mening dat binnen staan een boel voordelen heeft.

Voor tijdelijk, op basis van wat je hier schrijft, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Immers, binnen een half jaar ben je waarschijnlijk weer weg.

Echter wanneer die droomstal echt zo geweldig is, dan hebben mensen heel sterk de neiging om te blijven staan. Ik sta door een mazzeltje op zo'n "perfecte stal" en als je daar nu inschrijft, mag je heel blij zijn wanneer je eind volgend jaar of zo de mazzel hebt dat er iemand vertrekt (al zou ik niet weten wie, maar dat terzijde). Daar schrijf je niks over, maar neem dat wel mee.

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 08:47

tamary schreef:
frisjasje schreef:

Ik hoop dat ze zo ook iets hebben op deze manege. Dat maakt het voor mij een stuk aantrekkelijk.

Ik heb vroeger zelf op een manege gereden waar de manege paarden en pension paarden door elkaar stonden op stal. Dat werkte dus echt niet. Dan gebeurde het ook weleens dat de kids het verkeerde paard aan het poetsen waren.

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 08:52

ikke schreef:
kehdra schreef:

Nou, ooit bedacht dat er paarden zijn die daar anders over denken? Zo niet, meet The Poownie, hij is van mening dat binnen staan een boel voordelen heeft.

Voor tijdelijk, op basis van wat je hier schrijft, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Immers, binnen een half jaar ben je waarschijnlijk weer weg.

Echter wanneer die droomstal echt zo geweldig is, dan hebben mensen heel sterk de neiging om te blijven staan. Ik sta door een mazzeltje op zo'n "perfecte stal" en als je daar nu inschrijft, mag je heel blij zijn wanneer je eind volgend jaar of zo de mazzel hebt dat er iemand vertrekt (al zou ik niet weten wie, maar dat terzijde). Daar schrijf je niks over, maar neem dat wel mee.

Dat klopt dat is op deze stal ook. Heel weinig verloop de mensen die er staan staan er al jaren. Ze hebben nu een lege box maar die mensen willen graag die box aanhouden voor een nieuw paard. Van de eigenaars zelf staan nu wat paarden in training en vakantiegangers. Als deze weg gaan. Zouden ze weer plek hebben. We hebben nu afgesproken dat we elke maand even doen bellen. Dat we vantevoren weten wanneer er een box vrij komt.
Maar ik zeg eerlijk. Ik wacht liever een paar maanden en dat ik dan zeker ben van een super plekje. Dan nu nog verder zoeken naar iets wat er niet is.
Ze hebben echt heel veel weidegang (koeienboer), super buitenbak en super binnenbak, mooie ruime lichte boxen waar ze allemaal buiten kunnen kijken, onbeperkt hooi en inc brok. Voor een heel klein prijsje (in vergelijking met de stallen in de omgeving met de zelfde faciliteiten).

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:47

ik zou zelf nooit op een manege willen staan.
iedereen die aan je paard zit en met je paard wil knuffelen enzo.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:52

Ik zou zelf naar stal 2 gaan. Zou er niet tegen kunnen om op een manege te staan met eigen paarden :n

suci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:17

Ja ik denk dat de aller belangrijkste vraag is: Wat kun jij ophoesten per maand.

Als dat beide is, tja dan zal ik 2 doen. A: hij krijgt iedere dag weidegang, uit 1 komt bij mij over van niet (en dit vindt ik persoonlijk het belangrijkste... Weidegang voor een paard). En B: geen kinderen (nou ja, niet zo belachelijk veel).

Succes met je keuze!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:22

Ik denk dat het bij mij aan zou liggen wat de verhouding manege/pension is.
Zoals sommige al zeggen kan dat helemaal gescheiden zijn. Als mijn paard tussen de manegepaarden zou staan zou ik daar toch niet helemaal gerust op zijn.

Als het wel duidelijk gescheiden is zou ik voor stal 1 gaan.

horseface

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:30

stal twee klinkt het best

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 13:42

Ik ben vanmiddag bij allebei de stallen wezen kijken.
En het word geen van beide.
Op de manege stonden de paarden wel gescheiden. Ze hadden 2 binnenbakken maar met de lessen word er gebruik gemaakt van beide bakken. In de zomermaanden kan ik dan wel in de buitenbak rijden. Maar s'winters word dat lastig.
Daarbij stonden ze wel allemaal buiten maar meer op kleine zandkampjes.

Stal 2 was echt wel een hele mooie stal. Hele fijne mensen echt super ruime boxen, dik in het stro, fijne bakken alleen de weidegang viel zwaar tegen. Ze hebben een rooster wanneer wie zijn paard op de wei wil hebben. Als er weinig mensen op de lijst staan kunnen ze langer naar buiten. Staan er veel mensen op de lijst dan mogen ze maar een uurtje.
Nog wel een bij een andere stal wezen kijken waar we langs kwamen. Beetje zelfde als 2 maar daar gaan ze om de dag 2 uurtjes naar buiten op de wei. Je kan ze dan nog wel zelf buiten zetten na 5 uur.
Maar ook dat vond ik persoonlijk niks.

Dus nog steeds opzoek naar iets anders.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:49

Ik zou optie 1 doen :j
24 uur per dag in de wei staan is ideaal! :)
en het is toch maar tijdelijk dan, en
lessen zijn op bepaalde tijden, :)

maar het nadeel is wel dat kleine kindertjes je paard dan nog wel eens snoepjes willen geven, en soms te veel.
Denk daar dus ook over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:59

frisjasje schreef:
Ik ben vanmiddag bij allebei de stallen wezen kijken.
En het word geen van beide.

Wijs besluit. ;)
Heb je al aangebeld bij mensen waar paarden in de wei lopen? Gewoon vragen of ze (tijdelijk) plek hebben, en zo niet, of ze misschien een ander adresje voor je weten. Met rondvragen en balletjes opgooien kom je vaak al een heel eind. Succes!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:23

in welke omgeving zoek je iets?