Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cupcake_x schreef:conejo schreef:een lege cola fles of zo aan een touw ophangen. Daar spelen ze ook graag mee bij ons op stal
En doe je dan iets speciaals in de fles ofzo?
Dani_ schreef:Luisteren naar het paard en zorgen dat hij 24/7 de vrijheid heeft om buiten te zijn, te bewegen, te eten en te spelen. Dit allemaal in het gezelschap van minstens één soortgenoot. Speeltjes in de stal ophangen is symptoombestrijding.
. Om dezelfde reden hebben we een voerbal waar z'n brok in gaat
. Ook geef 'm af en toe wilgetakken om aan te knabbelen
. Verder doen we wortels, appels e.d. niet in z'n voerbak, maar verstoppen we die in het stro
. Fien1 schreef:Eehmm, misschien overbodige vraag, maar heeft hij speelkameraadjes?
Doet me denken aan een speelse ruin die alleen staat en zo strontvervelend wordt![]()
(heb ik ook eens van nabij meegemaakt, vandaar.)
ElsB schreef:Dani_ schreef:Luisteren naar het paard en zorgen dat hij 24/7 de vrijheid heeft om buiten te zijn, te bewegen, te eten en te spelen. Dit allemaal in het gezelschap van minstens één soortgenoot. Speeltjes in de stal ophangen is symptoombestrijding.![]()
Sommigen van ons kunnen hun paard niet 24/7 buiten zetten en dan kies je voor 'next best', namelijk speledingen om je paard bezig te houden.![]()
Zo hebben wij in het verleden een voerbox van Hartog aangeschaft en daar het hooi in gedaan, zodat ons paard moet 'pielen' om z'n hooi eruit te krijgen. Om dezelfde reden hebben we een voerbal waar z'n brok in gaat
. Verder doen we wortels, appels e.d. niet in z'n voerbak, maar verstoppen we die in het stro
.
Professionele dierenverzorgers noemen dit soort trucs 'voedselverrijking'. Dierentuinen werken hier ook mee om de verveling van de dieren tegen te gaan.
kimG schreef:dat gooien met die emmer is precies hetzelfde wat ze doen als met een jolly bal! dus die zou je volgens mij prima kunnen kopen. een skippbal kan ook leuk zijn ( klein formaat ) of juist groot voor in de paddock. een pion vinden veel paarden ook erg leuk. die heb je misschien wel ergens staan ?
vilgentakken zijn ook erg leuk en gezond. Verder voer ik mijn pony ook uit een voerbal ( zo`n rode ) en verspreid ik worteltjes door de hele stal om haar bezig te houden in de winter.
suces ermee ?
ps als je jezelf verveelt vul dan even mijn onderzoek in
ElsB schreef:![]()
Sommigen van ons kunnen hun paard niet 24/7 buiten zetten en dan kies je voor 'next best', namelijk speledingen om je paard bezig te houden.![]()
Zo hebben wij in het verleden een voerbox van Hartog aangeschaft en daar het hooi in gedaan, zodat ons paard moet 'pielen' om z'n hooi eruit te krijgen. Om dezelfde reden hebben we een voerbal waar z'n brok in gaat
.
Professionele dierenverzorgers noemen dit soort trucs 'voedselverrijking'. Dierentuinen werken hier ook mee om de verveling van de dieren tegen te gaan.
Dani_ schreef:ElsB schreef:![]()
.
Oh, fijn dat ik zo slaapverwekkend voor je ben zeg. Natuurlijk kún je wel kiezen voor het welzijn van het paard, iedereen heeft altijd een keuze.
Edit: en TS: hoezo "om ongevallen te voorkomen"???? Het ZIJN kuddedieren for God's sake.
zodiacje schreef:Groot gelijk dat je hem dan apart houdt. Al zou je kunnen proberen om hem een vast maatje te geven, dat maakt miss wel verschil. Maar goed dat is een ander verhaal. Dat hij nu alleen staat betekend ni dat hij niet 24 u buiten kan blijven. Toch?