Ik zet mijn knotjes vast met naald en draad en knoop ze verder niet vast, maar steek net zo lang heen en weer tot mijn touwtje op is. Ze zitten dan lekker stevig en kunnen tegen een stootje, maar het uithalen is een ramp. Dat is bijna niet te doen, zelfs niet als ik met een schaar smokkel.
ik zorg dat ik niet teveel draad gebruik in mijn knotten waardoor het met een schaar gemakkelijker eruit te halen is (nog ben ik wel een half uur bezig ermee )
magic_lover
Geplaatst: 27-07-10 18:53
minder vaak vast zetten? ik doe meestal 2-3x heen en weer, hangt af van de dikte van de knot en blijft prima zitten, zelfs na een nacht oid.
Verder heb ik een tornmesje: kost geen drol, en vele malen handiger dan een schaar
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 27-07-10 18:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Casca
Geplaatst: 27-07-10 18:53
ik knip ze altijd door!? rol het knotje omhoog/terug, dan zie je alle draden zitten en kun je ze zo doorknippen...
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 27-07-10 18:54
Ik zorg dat ik ze zo vastzet, dat alle touwtjes ongeveer op gelijke hoogte elkaar kruisen. Zo kan ik het knotje iets optillen en de touwtjes zo in een keer doorknippen. Bij het uithalen van het vlechtje, vallen de touwtjes er dan vanzelf uit. Bij elkaar vegen en in de ton gooien, klaar
ik doe aan het einde van mijn touwtje een knoopje, vouw het vlechtje 1x dubbel, steek er door heen en weer terug, vouw het vlechtje nog een x dubbel en dan ga ik 3x heen en terug, dan zitten die van mij strak genoeg
Mijn grote krijg ik er niet zo uit, de kleine wel. Ik gebruik altijd een nagelknipschaartje, die heb ik altijd in mijn zak zitten