Korte staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mieneke_x

Korte staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 19:04

Hoi Bokkers!

Mijn pony was vroeger een manegepony, en op de manege is haar staart door verschillende kinderen zo vaak uitgekamd dat het een heel zielig kort staartje was, met nog een paar lange plukken. Ik heb het maar een poosje zo gelaten (in ieder geval nog goed anti-vlieg :+ )) maar het groeide voor geen meter meer (het korte stuk kwam ongeveer 15 cm. onder de staartwortel uit). Toen heb ik maar op advies de lange pluk er af geknipt zodat het dode haar weer kon groeien, met ook een centimeter of twee van haar "echte staart." Alleen, nu heeft ze een heel klein staartje, en kan ze dus veel moeilijker vliegen wegjagen... Kan ik het gewoon zo laten, of op stal ook vliegenspray er bij, of weet iemand hoe ik de staart sneller kan laten groeien??? ik hoor het graag *D

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:05

Veel verzorgende producten erin doen en zo min mogelijk uitkammen.
Vergeet de huid niet.

Tigra_

Re: Korte staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:08

Je kan het niet sneller laten groeien.
Voor de rest er niet te veel aanzitten en gewoon 1x in de week even wat speciale spul erin. Door anti klit droogt het snel uit dus raad ik je niet aan. En dan gewoon met je vingers de klitten eruit.

shannonmacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:42

De staart groeit echt niet sneller door er dode stukken uit te knippen, haar is een dode materie. Smeer er liever ook niks in, dit kan gaan irriteren en door de jeuk schuurt je paard de rest er ook nog af. Geduld hebben is de enige mogelijkheid.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:21

geduld , geduld , geduld. Zoiezo niet teveel aan gaan zitten want kan je het alleen maar verder mee verpesten...

oeke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:43

Wat je ook kunt dun, is extentions in laten zetten.
Dit is niet heel goedkoop, maar deze blijven (mits goed geplaatst) zeker een half jaar zitten.
Een vriendin van mij heeft dit bij haar andalusier laten doen, deze had nl. een afgevreten staart toen hij uit de opfok kwam en kon ook geen vliegen meer wegslaan (dus niet alleen vanwege het "mooie"). Toets maar eens op google en je vindt wel een adresje bij jou in de buurt.

P.s., na 1 1/2 jaar konden de extentions er weer volledig uit, toen was de staart weer acceptabel aangegroeid. Zij heeft 2 keer moeten laten invlechten!

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:39

Groeien van een nieuwe staart duurt heel lang.
Ik heb gehoord dat een nieuwe staart helemaal wel een paar jaar duurt.