Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

alison_belle schreef:ikke20 schreef:terug op vlas zetten
soms wil het wel eens helpen azijn over het stro te spuiten. eventueel kan je er wat antibijt overheen doen misschien als ze dat eenmaal op heeft ze het dan wel laat.
kan dat geen kwaad dan als ze dat op eet?
caj2008 schreef:gasmasker ook opstal op als dat mogelijk (geen scherpe dingen dat ze kan blijven haken) anders in overleg weer op vlas
reina schreef:Ik zou je ook adviseren de stal eerst een beetje 'vies' te houden. Dan is ze langer bezig om de lekkere strootjes ertussenuit de vissen. Dit kun je dan langzaam opbouwen. Mijn paard at eerst ook verschrikkelijk veel stro (stal was zo goed als leeg iedere ochtend), maar dat is nu al veel minder. Hij was waarschijnlijk geen stro gewend en dacht dat hij in een oase terecht was gekomen! Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij ruim kuil gevoerd krijgt. Zodra ik op een stal sta waar ze zuinig zijn met hooi of kuil begint het gedonder weer opnieuw. Hij heeft overigens nog nooit koliek gehad en altijd goede mest.
alison_belle schreef:Als ik een hooinet vol prop doet ze daar een uurtje mee, bovendien vind ze het stro veel smakelijker.