Sorry dat ik niet duidelijker ben maar ik gooi liever niet alles open en bloot op het internet.
Een van de eventuele optie's zou zijn om mijn paarden tijdelijk ergens anders onder te brengen omdat ik misschien een half jaar of een jaar het financieel niet kan opbrengen om ze te verzorgen. Tijd zal ook een probleem worden maar dat overleven we wel.
Een andere optie is natuurlijk verkopen van twee van de paarden maar ik ben behoorlijk gek op ze en omdat ik, waarschijnlijk, maar een jaar hoef te overbruggen vind ik dit eeuwig zonde.
De pony's van de kinderen zijn geen probleem, die zal ik kunnen onderhouden en die kan ik ook wel ergens tijdelijk onderbrengen in geval van nood.
De Tinker en de Welsh K ruin zijn wat dat betreft het hete hangijzer. Een van de twee wegdoen is ook nog een mogelijkheid, maar welke?
Ik ben op allebei even gek. Op de Welsh K kan ik niet echt rijden omdat hij een D is en ik lange stelten heb maar het is een uniek beestje en dat vind ik niet zo snel meer terug.
Op de Tinker ben ik ook gek, die zal niet eens zo heel gemakkelijk verkoopbaar zijn. De meeste mensen die een Tinker willen zijn op zoek naar een relaxt paardje terwijl die van mij meer het karakter van een gewoon rijpaard heeft, bijzonder actief, super voorwaarts, wat heter dan een Tinker zou moeten zijn en behoorlijk aan de maat.
En mensen die een paard zoeken wat een beetje dressuurmatig kan lopen zoeken nu juist weer geen Tinker.
Voor mij is het de ideale combinatie maar ik ben ik nietwaar
En nu vraag ik me dus heel hard af of er iets bestaat met een soort opfok constructie (op de wei voor niet te veel geld) of dat er animo zou zijn om een paard tijdelijk te huren voor een bepaalde termijn waarbij alle kosten dan uiteraard voor de huurder zouden zijn. Alleen zou ik dan natuurlijk geen geld vragen voor de verhuur.
Nadeel is dat iemand anders misschien ook heel anders omgaat met mijn paarden en ik eigenlijk als de dood ben dat ik een verpest paard terug krijg. Plus dat er natuurlijk nog wel meer beren op de weg te vinden zijn.
Ik pieker me suf, dus wie met me mee wil brainstormen: graag!