pony durft de wei niet meer in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ulo

pony durft de wei niet meer in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:47

hey bokkers,

een welsh pony waar ik op rijdt wordt al een lange tijd opgejaagd in de wei.
ze is de kleinste van de groep en staat dus blijkbaar onderaan in de rangorde. ze word al enkele maanden achternagezeten.. ik vind het erg zielig, ze zit onder de gaten! het was zo erg dat ze opp een gegeven moment de wei niet meer in durfde. ze staat nu sinds kort bij een andere kudde-in een andere wei-maar ze is zo getraumatiseerd van de vorige groep dat ze daar ook niet meer in durft. ze durfd er zelfs niet langs te lopen, ook al zit er een hek tussen. als ik haar in de wei zet blijft ze alleen maar bij het hek staan, ze staat dan ook liever in haar stal dan op het land. ik vind dat het juist andersom zou moeten zijn!

waarschijnlijk zeggen jullie nu dat ze alleen maar moet wennen, maar dat dacht ik ook toen het voor het eerst begon.... :(

alvast thanxx. :o

rii1993

Re: pony durft de wei niet meer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:49

Ik zou haar eerst met een ander paardje in een andere wei zetten die ook niet zo hoog in de rangorde staat. Als ze met een maatje bij de groep gaat zullen de andere paarden haar waarschijnlijk ook sneller accepteren omdat ze dan niet meer zo kwetsbaar is ;)

Succes!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:52

kan ze een tijdje misschien in een weitje alleen staan?
met daarnaast een hele lieve rustige pony van ongeveer haar maat?

als dat goed gaat zou je ze samen kunnen zetten en zo langzaam aan weer laten wennen aan een grotere kudde.

ik zou dr niet bij een jaagende kudde laten staan heb daar een hele nare ervaring mee wat uiteindelijk na een jaar herstellen weer helemaal goed is gekomen gelukkig!

succes

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:53

Misschien is het een optie om een klein stukje van de wei af te zetten en de welsh samen met een andere kleine pony daar in te zetten zodat ze rustig kan wennen om met een ander te staan. Dan heeft ze een vriendje en lukt het misschien beter in de groep.

Rii1993 was me voor haha

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:54

Misschien is het een optie om een klein stukje van de wei af te zetten en de welsh samen met een andere kleine pony daar in te zetten zodat ze rustig kan wennen om met een ander te staan. Dan heeft ze een vriendje en lukt het misschien beter in de groep.

Rii1993 was me voor haha

ulo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:57

bedankt voor jullie reacties. maar het is nu niet mogelijk om haar appart te zetten met een andere -lieve- pony... het land is namelijk niet van mijzelf. misschien kan ik iets regelen met de baas van onze stal :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:04

ulo schreef:
bedankt voor jullie reacties. maar het is nu niet mogelijk om haar appart te zetten met een andere -lieve- pony... het land is namelijk niet van mijzelf. misschien kan ik iets regelen met de baas van onze stal :)

En als je het verhaal uitlegt, zal het misschen wel mogen hoor :)

shannonmacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:44

Ach wat zielig, ze is dus echt wel getraumatiseerd he? Ze moet haar zelfvertrouwen weer terug krijgen en ja, dat kan denk ik alleen door haar weer langzaam te laten wennen met een niet dominant maatje. Kan je niet (tijdelijk) een andere wei zoeken?

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:42

ik zou een pony(als die in de kudde staat) er bij zetten, zodat die aan elkaar kunnen wennen.(misschien ook een paard, als die heeeeel lief en rustig is) en dan langzaam aan in de wei, want dan is ie niet alleen.

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:31

ik zou je pony inderdaad of alleen in een wiedje zetten. of zoek een maatje voor je pony miss een 1 jarig paardje.

xMayo

Re: pony durft de wei niet meer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:02

In een apart weitje, met idd een rustig pony'tje zodat ze weer wat meer contact krijgt met soortgenoten ??

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:01

Ik ga mee met Rii1993.
Mocht je haar toch in die groep blijven zetten waar ze opgejaagd wordt, zal ze misschien kunnen kiezen voor het hek - dwars er doorheen.
Het gaat een hele tijd goed maar het kan zijn dat ze uit paniek door het hek heen rent.
Gaat het rijden in de bak wel goed met je pony? Is ze dan niet bang voor de andere paarden uit de groep die dan ook in de bak rijden?

rii1993 schreef:
Ik zou haar eerst met een ander paardje in een andere wei zetten die ook niet zo hoog in de rangorde staat. Als ze met een maatje bij de groep gaat zullen de andere paarden haar waarschijnlijk ook sneller accepteren omdat ze dan niet meer zo kwetsbaar is ;)

Succes!