Ontwerp stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Ontwerp stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:00

Bij de boerderij waar wij hopelijk binnenkort mogen gaan bouwen kunnen we ook een (paarden)schuur gaan plaatsen, we hebben de mogelijkheid iets van grofweg 200 m2 te zetten (10 bij 20 dat is groooooot). Nu ben ik even alles op een rijtje aan het zetten en ben op zoek naar handige tips waar ik aan moet denken en misschien hebben jullie een idee qua ontwerp.

Uiteindelijk wil ik hobbymatig rijden/paardenhouden. De schuur grenst aan het weiland. Mijn wensen:

- paarden op stal kunnen zetten (dus af te sluiten boxen)
- een keer een veulentje kunnen fokken (dus grote merriebox)
- mogelijkheid tot vrije uitloop vanuit de vaste boxen
- schuilstal mogelijkheid (bv voor jong spul/ponies dat niet op vaste stal hoeft)
- spuitplaats
- zadelopbergruimte
- opslagruimte fourage/vlas/stro etc.
- max. 2 wedstrijdpaarden te houden en 2 rijponies plus mogelijkheid tot klein groepje jong/oud spul.

Of wie weet sites van goede/creatieve stallenbouwers, heb er een paar gezien, maar de meeste zijn dan alleen stallen met opslagruimte en dit kan toch wel een flinke schuur zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:27

http://www.henkvanbedaf.nl/

Als je dan bij fotogallerij kijkt kun je hun projecten zien.
Ze maken erg mooie dingen. Ze hebben verschillende stallen gemaakt met zadelkasten end. Geloof ook met wasplaats en solarium en dat soort dingen. Ook maken ze schuilstallen en omheiningen denk dat bij hun heel veel mogelijk is.

luron

Re: Ontwerp stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:04

Hai,

neem eens geheel vrijblijvend contact met ons op. www.bedafstallenbouw.nl

Er is inderdaad ontzettend veel mogelijk bij ons!

Groetjes Leontien van Bedaf

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:07

Misschien proberen te kijken naar een L-vormige stal?
je kan altijd in paint oid proberen een ontwerpje vast te leggen, en dat voorleggen aan een bouwbedrijf, volgens mij schheelt dat best veel werk ?
(vond ik vroeger ook altijd leuk om te doen, alsn ik nou een stal zou hebben, hoen zou die er dan uit komen te zien :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 10:19

Ik heb de sites al even bekeken, ziet er idd goed uit.

Het wordt misschien toch anders, er kan misschien een bestaande schuur worden verbouwd. Dus dan heb ik toch wat dingen om rekening mee te houden, maar het is wel een geweldige schuur trouwens. Dus het wordt al weer anders...

Maar dan heb ik wel concreet iets om in te gaan richten, is ook wel makkelijk trouwens.

meesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:29

Wat een heerlijk luxe 'probleem'. :D
Vrienden van mijn ouders hebben hebben het zo dat de stal uitkomt in de paddock, waarvan het eerste stuk van de stal naar de paddock overdekt is (schuilgelegenheid) en betegeld (zodat je de paarden ook makkelijk kan voeren) (dit stuk kan je ook afzonderlijk afsluiten) dan de paddock/bak. En meteen naast de paddock is toegang tot het weiland. Echt perfect!

Verder hebben ze naast de stal nog een doucheruimte en boven de stal een gastenverblijf. lijkt me heerlijk om wakker te worden van hooi-etende paarden onder je slaapkamerraam!