snack-a -bal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marian01

snack-a -bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 22:24

Hoi hoi
Ik heb ergens in Maart een voerbal of snack-a-ball aangeschaft en mijn paard is er wild van! Loopt er werkelijk waar een hele dag en nacht mee door zijn stal te zeulen..( eigenaren slapen naast de stal, en worden er zelfs soms waker van, zo druk is ie er mee-bezig)..Maar goed Ik heb hem in de stal gedaan tegen het luchtzuigen, en dat doet ie in elk geval niet meer...( en eigenaren vinden het niet erg, ik hoefde hem niet uit de stal te halen *D )
Tot die bal stuk ging (eind mei ongeveer), en er tot mijn verbazing behoorlijk scherpe schroeven open en blood lagen...(was ik niet blij mee..paardje had niets..maar goed ik kan wel een aantal scenario's verzinnen)
Afijn zinds kort staat ie weer lucht te zuigen, en ik heb toch maar weer zo'n bal besteld..want tja het werkte wel..
Ik zat hier eens te zoeken, en was benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n bal hebben gekocht voor hun paard, en wat hun ervaringen zijn..

Groetjes

Evelyne80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:51

Hoi,

Staat je paard dag en nacht op stal? Zal wel niet maar zo schrijf je het ....

ik weet niet zoveel van luchtzuigen maar komt dat door verveling? Krijgt hij genoeg ruwvoer? Ik heb hier zo'n jolly-bal hangen. Daar zit geen voer in maar is van heel dik rubber. Die gaat niet kapot. Is misschien ook een idee? Of een hooinet met hooi?

Succes!

vraagje_

Re: snack-a -bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:18

Wij hebben de bal ook voor enkele paarden, en er is nog geen bal stuk gegaan. Zijn super dingen, paarden vervelen zich nauwlijks.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:59

Ik heb ook zo'n bal gehad voor m'n paard die 's nachts op stal stond. Ze zijn er echt nog wel effe mee bezig en dat is fijn voor een paard wat geen eet-rem heeft anders.

Die van mij is nog heel en is toch jarenlang (alleen 's winters 's nachts) in gebruik geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:01

Mijn paard had er een, en was er echt heel bedreven in :D
Hij had hem dan ook binnen een kwartier weer leeg _O-
Hij had het puur voor de tijdverdrijf, en wist precies hoe hij zijn neus er tegenaan moest bewegen om hem zo snel mogelijk leeg te rollen.
Ding was niet kapot te krijgen en ik heb hem zeker 5 jaar gebruikt.
Het enige waar je op moet letten is dat je de randjes van het afsluitrondje goed schoon houdt, anders krijg je hem bijna niet meer open :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-07-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:03

Ja Cayenne, dat herken ik wel...
Ik voerde expres een merk met grote korrels brok in die bal, anders was die zo leeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:03

Het enige waar je trouwens goed op moet letten is dat je de randjes van het afsluitrondje goed schoon houdt, anders krijg je hem bijna niet meer open :+
Die van mij had een zwarte afsluiter, maar later zag ik ze ook in het geel. Mijn bal zelf was rood.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:08

Deze heb ik voor mijn paard. Bestaat alleen uit kunststof, dus geen schroeven etc. Heb 'm al 2 jaar en hij is er gek mee. En goedkoper dan die snack a ball. Misschien een optie?

Afbeelding

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:10

wij hebben ze ook,de minishet doet er mee voetballen en met een hoefje op slaan hahahaha
eindeloos vermaak voor ze,ik vul ze met ruwe spelt en leg ze dan op het gras.Let the games begin hahahaha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:11

ik heb zo'n grote groene al jaren maar ben er snel mee gestopt ik wil hem nu weg doen mijn luchtzuiger ging alleen maar meer zuigen na elke biksje wat er uit was ff smoken :)

Lonely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:21

@hetbommeke: mag ik weten waar je die kan halen en wat de richtprijs dan ongeveer is?

Is de bal hard of van buigzaam rubber? Maw: als mijn paard besluit om er op te gaan staan (wat hij zeker zal doen, gaat op alles staan), houdt dat ding het dan uit?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:22

Afbeelding

deze heb ik alleen nu is ligt ie werkeloos te zijn in de stal

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:41

het plaatje is afkomstig van de paardendrogist.nl en kost 27,95 bij hun. zelf heb ik 'm bij the countrymill in nijkerk gekocht, ook voor iets van 25 of 30 euro.

hij is van heel hard plastic. mijn paard (tinker) staat er altijd tegenaan te rammen en te schoppen maar hij is nog steeds heel. er zitten 2 gaten in, heeeeel klein voer zou ik er niet in doen. wat ik meestal doe is appel/wortel/peer in kleine blokjes, of de bekende paardensnoepjes (1 klein handje) erin. voer gaat er niet in, staat op pensionstal en dat doet de eigenaar gewoon in zijn bak. muesli oid heb k nooit geprobeerd.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:42

o en hij heet Rock N Roll bal van Stubbs

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:29

Ik heb hem voor de winter voor mijn perd als hij ong. 22/7 op stal staat.
Ik deed er hooi in en dat plukte hij er steets uit,met moet nog wel aan elkaar zitten, anders werkt het niet ;).
Ik heb hem zelf gemaakt, Een kleine voerton van +/- un halve meter hoog en ik heb een gat in de deksel gedaan, hij heeft er toch een winter mee gedaan :D

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:46

Hoi,

Zucht--- gisteren mijn nieuwe bal binnen, gelijk naar stal gebracht, paard helemaal blij :9 ..staat gelijk te spelen, voerbak en staldeur worden gelukkig gelijk genegeerd...wel redelijk wat herrie..maar hij staat niet meer te zuigen!..en daar gaat het maar om (en ik ben bij dat ik niet buurman paard ben ;-) )
Kom ik 4 uur later!! terug op stal..jawel ---leeg----
En de gebruikers weten dat er aardig wat ik kan..ik doe er gewoon basisbrok in, groote brokjes..maar ok..ik heb het maar toegeschreven aan het enthousiasme...
Die blauwe bal "Rock N Roll bal van Stubbs" lijkt me ideaal, die ga ik eens googelen, en in favorieten zetten. Absoluut een goeie tip!! Bedankt!
Ook zelf maken is idd helemaal geen gek idee..Ben niet zo crea..maar dat groene vaatje is echt super gedaan zeg..

Kijk..dat bokt is toch echt wel super handig! bedankt voor de reacties allemaal.

Lonely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:24

Bedankt voor de info! Ik hou het zeker in mijn achterhoofd