Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Er wordt je wel een hele hoop duidelijk wat paarden betreft, ik heb daar nog heel lang heel diep over na lopen denken.
Wat heb ik er uiteindelijk geleerd ? Dat ik meer in mezelf moet geloven en meer zelfvertrouwen moest hebben en dat ik beter voor dat geld een weekje met m'n paard op vakantie had kunnen gaan
.
Craignethan schreef:Ik heb 2 jaar geleden de cursus met m'n eigen paard gevolgd en heb er nog steeds dubbele gevoelens over. Op het paard hebben we niet eens gezeten, terwijl dat wel gedaan zou worden volgens het programma.
Pieter Baalbergen kan beter communiceren met paarden als met mensen, ik heb een paar dingen gezien van zijn manier met mensen omgaan die echt niet door de beugel konden.
Wel heb ik ontzettend gelachen om het wortelen en aarden en alle aanverwante oefeningen, echt hilarisch.Wat heb ik er uiteindelijk geleerd ? Dat ik meer in mezelf moet geloven en meer zelfvertrouwen moest hebben en dat ik beter voor dat geld een weekje met m'n paard op vakantie had kunnen gaan
.

Citaat:vooral om de manier waarop hij met zijn vriendin omging!
Ik had dat echt niet gepikt, zeker niet met 6 mensen die erbij staan. Ook de manier waarop hij een cursiste de grond inboorde door te zeggen dat het paard eigenlijk niet te redden was en een hopeloos geval leek te zijn om vervolgens na drie uur dat paardje zo te laten volgen. Die cursiste zag eerst haar paard bij wijze van spreken naar de slager gaan en vervolgens was er niks meer aan de hand.
Rocco schreef:Ik vind de cursussen en de theorie heel erg goed, maar inderdaad Pieter is wel een geval apart, en daar moet je mee omweten te gaan (vooral niet te veel ergeren). Maar de methode zelf vind ik heel goed en ik ga ook een derde cursus bij hem doen in november.
. We hebben de cursussen samen gedaan.

. De daaropvolgende paar weken voel je je half gehersenspoeld, daarna begint het gewone leventje weer, gelukkig.
. Een gezonde discussie was niet mogelijk.
, "zie je dat je paard bij mij (P.B.) heel anders aansluit als bij jou ?" Eh nee, ik zie niks. Iedereen: ja, echt heel anders. Nou, ik heb het mijn medecursisten na een paar weken nog eens gevraagd (toen het gewone leventje weer begonnen was), maar bij nader inzien hadden ze geen verschil gezien hoe het paard zich bij mij of bij P.B. aan had gesloten.