bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu 2 weitjes leeggelaten tussen de dikke en de dunne paarden. Ze staan nu al bijna 2 dagen op het land zonder los te breken, dus het lijkt te werken... Meer stroom is geen optie, aangezien de wei tussen de bollenvelden ligt en er dus nergens netstroom aanwezig is. Ik weet zeker dat het hek nergens sluiting maakt.
Op stal zetten is helaas ook geen optie, aangezien de dunne paarden de hele dag door kuil krijgen (4 a 5 keer per dag, en zoveel dat ze het meestal nog niet helemaal op hebben als ik de volgende kruiwagen kom brengen.)
Weet iemand of je 2 stroomapperaten tegelijk op hetzelfde hek kunt zetten? volgens mij niet, want ik denk dat je dan kortsluiting krijgt, maar wie weet.. Of is er een bepaald merk stroomapperaat dat sterker is dan de rest?? Ik heb er nu een die ook geschikt is voor grootvee (dus schapen en koeien)
In ieder geval ga ik zo snel mogelijk nog een 2e lint ophangen, onder de eerste (@ aikon, die hangt nu precies op 1 meter boven de grond). (die is overigens ook nog geen maand oud, want ze waren zo vaak door het vorige draad gerend dat we het hele hek hebben vernieuwd om het land er weer knap uit te laten zien.) En als ze een tijdje blijven staan zal ik mijn ouders vragen of ze nieuwe houten palen willen bestellen. Maar als ze wel door de hekken blijven gaan vind ik dat zonde, want dan kan ik elke dag 2 of 3 palen gaan vervangen (dat was namelijktoen we nog schapengaas hadden ook zo.)
Bedankt!