In deze tijd vanhet jaar, hoeveel hooi eet een paard nu eigenlijk? We hebben het hier over een groot paard, 1.70 stokmaat. Ik vermoed dat ik wel genoeg voer, maar het paard zegt natuurlijk niet: te veel of te weinig.
ik voer mijn paard in de zomer geen hooi want hij staat dan 24/7 in de wei waar genoeg gras staat
maar ik zou gewoon hooi neerleggen dat er altijd is kan het paard altijd zelf bepalen en is het nooit te weinig eet hij te veel of eet hij eerst alles op voordat hij wat gaat doen moet je dat natuurlijk niet doen
DDDMakkink
Geplaatst: 15-07-10 10:04
in princiepe kunnen ze hooi onbeperkt eten dus daar zal je niet gauw teveel van voeren en verder ligt het er ook aan hoe intensief je bezig bent met je paard
Kirrr
Geplaatst: 15-07-10 10:06
Je ziet toch aan je paard op welk gewicht hij zit?
Ik heb een merrie van 1.65m, die ik intensief rij, maar ze krijgt amper korrel. Wel bijna onbeperkt hooi, 24 of 14 uur weidegang per dag en daar ook gras en op stal wat wortels.
Met meer korrel wordt ze direct dik, ze krijgt evenveel als de pony's krijgen bij ons op de manege. Iedereen verklaard ons gek dat ze maar zo weinig eten mag krijgen, maar paard voelt zich tip top in orde, staat mooi in haar vel, niet te dik, niet te dun en heeft energie voor 2.
Hoeveel voer je paard nodig heeft is afhankelijk van zoveel factoren, beweging, bloed, kwaliteit van het eten, hoe vaak gevoerd, onbeperkt hooi,.... Dit moet je zelf een beetje uitzoeken.
ElsB
Geplaatst: 15-07-10 11:06
Hoeveel voer een paard nodig heeft is heel individueel. Kijk hier eens voor meer informatie: http://www.voervergelijk.nl/kennisbank of koop het boekje 'Paard en voer' van A. Ellis (19,90 bij Bol.com); dat is een heel goed en begrijpelijk boek over paardenvoeding.
het is inderdaad individueel wat een paard nodig heeft. Ook ligt het eraan wat die op een dag doet. en het ras is ook nog bepalend wat hij nodig heeft. merrie, hengst of ruin verschilt ook nog.