Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Franciska15 schreef:Met vliegenspray kun je het op een handdiek doen en over haar heen wrijven. Anti-klit dan gewoon aan proberen te wennen, bijvoorbeeld elke keer 1x sprayen en dan wachten.
Of gewoon geen anti klit meer spuiten.
Enya schreef:Bij mn vzpony ben ik gewoon doorgegaan met sprayen (vliegenspray) totdat hij het niet meer eng vond. Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat bij een groot paard niet zo snel zou doen
Pony heeft het zo wel geleerd, doet nu alleen nog zn hoofd omhoog, maar staat wel braaf stil
angelaatjuh schreef:Wat ik altijd hoor wat meestal wel werkt is toch spuiten en zodra ze stil staat stoppen met sprayen/spuiten en belonen met je stem. Dit een aantal keer oefenen en dan leert ze als het goed is om stil te blijven staan en leert ie dat de spray niet eng is
angelaatjuh schreef:Heb je niet gewoon een spray waar je water in doet (anders verspilling van je anti klit oid.) en eerst op een afstandje van je af spuiten en dan steeds dichterbij en later pas op je paard?
Heb het zelf nooit echt geprobeerd omdat ik geen bang paard heb, en mn verzorgpaard hoef ik nooit in te sprayen met iets

Renpaardje schreef:Tja je kan 2 dingen doen.
1 - doorzetten en gewoon eraan laten wennen.
2 - geen sprays meer gebruiken. Dus vliegenspray op handdoek/spons en antiklit heb je tegenwoordig ook in smeerseltjes (cowboy magic bijvoorbeeld)
melanietje98 schreef:haaay,
Je kan het op je hand doen en dan op de pony doen of gwn telkens proberen
op het laats vind hij het niet eng
mijn pony had het eerst ook hij wede er wel aan
groetjes melanie
santos17 schreef:Net zoals sakvis zegt: een lege deoroller vullen met naar jou gewenst vliegenspray.
Dit is een goedkopere oplossing dan dat je in de winkel een vliegendeo koopt voor paarden.
Paarden vinden dit minder eng omdat het geen geluid maakt.