Mijn paarden lopen dus gewoon zonder dekens in de wei.
Onze situatie:
We hebben erg veel vliegen en dazen, wei staat aan de bosrand met vieze slootjes dus succes verzekerd.
Er hangt op een strategische plek een originele dazenval die erg zijn best doet !!!
De paarden hebben de beschikking over de wei ( veel dazen / vliegen), ze kunnen de buitenbak in ( géén dazen, slechts een paar vliegen) en de stallen ( aan 2 kanten open deuren, iets wind, lekker koel en géén beesten) en onbeperkt hooi erin aanwezig.
Ze hebben dus zelf de keus !!!! En blijven gewoon in de wei staan.
Ze rennen niet weg voor de dazen, vinden ze wel irritant en staan in elkaars staartjes en wrijven koppies tegen elkaars lijf. Als ze het zat worden hollen ze naar stal of de bak en wandelen na een tijdje weer naar buiten.
Ik vind zelf dat het paarden zijn, geen barbies...ze hebben er niet zo'n last van dat ze gek worden... de dekens ben ik bang dat ze erin blijven hangen als ze tóch een beest hebben, halster wil ik NIET om in de wei dus ook geen vliegennetjes.... en ze hebben elkaar en plek zat waar géén beesten zijn.
Ik doe dus GEEN vliegendekens op!
Mensen vinden het maar vreemd dat ik ze geen dekens opdoe, maar dan kijk ik naar de buren:
dekens kapot getrokken omdat ze aan elkaar zitten, of aan het hek blijven hangen.
Natte dekens in regenbuien, dekens die na rollen vies en baggerig zijn en niet netjes meer liggen...strak om de borst zitten etc etc.
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die in deze omstandigheden vliegendekens onzin vinden...
En dan bedoel ik NIET paarden die er compleet gek van worden of die geen plek hebben waar er minder last van is.....

), maar ik vind het wel heel veel waard dat ze rustig met haar hoofd naar beneden kan staan te eten zonder dat ze steeds met haar kop staat te schudden, vliegen staat weg te trappen met haar benen en staart en gewoon niet meer stil blijft staan en rust vind in haar hoofd.