Automatisch krachtvoersysteeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Automatisch krachtvoersysteeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 14:53

Omdat mijn baan steeds drukker wordt en waarschijnlijk een stalgenoot binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk weggaat, ben ik op zoek naar een automatisch krachtvoersysteem voor 4 paarden, die 24 uur per dag op een paddock/weide rondlopen. WE voeren nu de paarden 2x per dag en het zou voor mij handiger zijn 1x per dag te voeren. De paarden hebben onbeperkt toegang tot hooi/gras, maar ik merk dat ze toch extra krachtvoer nodig hebben, als we rijden. Ik rijd endurance klasse I en de paarden worden 4x per week gereden, behalve dan de jongste van 3. Die mag nog lekker genieten van zijn vrijheid. :D

Bestaat er toevallig een automatisch systeem voor voerenop de markt of is dit gewoon te gek duur. Wie andere moeglijkheden/voorstellen ziet, hoor ik ook graag. Over het algemeen zou ik het namelijk ook beter vinden voor de paarden, als ze nog meer kleine hoeveelheden per dag krijgen.

tamary

Re: Automatisch krachtvoersysteeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:46

Hitactief stal werkt met dat soort systemen, melkveehouderijen soms ook. Er is een amerikaanse versie, maar die is dacht ik gemaakt voor boxen of individuele huisvesting.
Ik weet niet hoe je paarden gehouden worden en hoeveel ruimte je hebt, maar ik denk dat het zoeken naar een nieuwe stalgenoot of bijrijder/verzorger fors goedkoper is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:00

Hit/actief heeft een combi/voerstation met individueel afgestemd voeren van ruw- en krachtvoer. reken op zo´n 10.000 euro.

Er is nog een ander "merk" bewegingsstal. Weet zo snel de naam niet meer, ook uit Duitsland en die hebben vergelijkbare voerstations. Ombouwen van een 2e hands melkvee-systeem is gedaan door de man van HIT2009 hier op bokt. Misschien kan zij je daar meer over vertellen. Dat is waarschijnlijk goedkoper als je 2e hands aan het materiaal kunt komen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 08:13

Joyce B: hartelijk dank voor de info. Weet jij de boktnaam van de man van HIT2009? Of is HIT2000 zijn boktnaam?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:43