weide afrastering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

weide afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:19

Hallo allemaal,

Ik wil even aan jullie vragen wat jullie ervaring is met schrik koord of schrik lint.
Welke heeft jullie voorkeur? Waarom?

Hebben jullie ervaring met lint door koordisolatoren ipv lintisolatoren?
Het zou om 2cm lint gaan, dus niet al te breed.

tamary

Re: weide afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:11

Lint vangt meer wind en slijt dus sneller (strak opspannen helpt), cord hebben veel mensen slechte ervaringen mee met verwondingen bij proberen uit te breken. En andere mensen hebben dat juist bij lint.
Hier staat 4cm bruin lint en tot nu toe hebben alle ongelukjes 0 schade aan de paarden gegeven, maar de isolatoren waren wel slachtoffer.
De buitenomheining heb ik het liefst zo solide mogelijk, dieren die uitbreken naar andermans terrein zijn nooit leuk. Voor het opdelen van de wei kies ik voor wat het goedkoopste is/makkelijkste te krijgen (hier toevallig ook lint ivm gekregen). Voorkeur daar heeft schapendraad, mits de paarden goed respect hebben voor stroom. Als ze daar doorheen gaan knapt het draad, en omdat het zo dun is heeft de wind er geen vat op, dus waaien de ijzerdraadjes niet zo snel stuk. Verder omdat het zo dun is valt het voor voorbijgangers niet zo op (dit draad is nl wit of oranje). De paarden kunnen het echter goed zien.
Informeer ook even bij gemeente ivm regelgeving. Hier bv mocht alleen bruin of groen gebruikt worden en geen wit. (Moet zeggen dat ik het ook beter vindt passen in het landschap, maar het is wel duurder).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:17

Het is voor mij niet bedoeld als weide afrastering, maar als afrastering voor de tuin, zodat mijn katten er niet uit kunnen.
Daarvoor wil ik 3 a 4 banen breed spannen, op een stukje hout (past bij de schutting) en die in een bepaalde hoek naar binnen toe, zodat ze er niet overheen kunnen klimmen.

Ik wil daarvoor alleen wit, bruin of groen koord/lint gebruiken. Oranje wil ik liever niet in mijn achtertuin, want dat valt wel héél erg op.
Ik dacht in eerste instantie lint te gebruiken, omdat dat makkelijker is met het afzetten, je hebt dan immers al 2 cm breedte over elke baan, terwijl koord veel smaller is.
Daarmee haal ik dan meer breedte, dus ik heb er minder van nodig.
Andere mensen zeiden weer dat koord veel beter is, omdat je dat strakker kan spannen. Breken ben ik niet zo bang voor, mijn poezels wegen nog geen 4 kilo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:29

Ik denk dat het voor katten weinig uitmaakt , het belangrijkste is alleen dat het zo weinig ruimte ertussen open laat dat ze zich er niet al te snel doorheen kunnen persen. De mijne namen de stroom namelijk voor lief op weg naar buiten , dan incasseerden ze wel 2 tikken in de tijd die ze nodig hadden om ertussendoor te komen :=

Een dun draadje zal minder rommelig staan rond de tuin denk ik.

Her en der goed vastklemmen geeft wel een steviger draadje dan het alleen maar losjes geleiden door een open ringetje.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:36

In dat geval zou ik schapendraad kiezen, valt het minste op, je poezen zullen het echt wel zien.