Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ninx schreef:Ligt eraan... Paarden die altijd buiten staan (het jaar rond) vinden buitenlopen 'gewoon' en zijn niet fel gebrand op de hele tijd in het volle gras staan.
Zij rusten vaker, zoeken de schaduw op, doen een tukje.
Een paard dat nu 'eindelijk' eens wat meer naar buiten mag zal dit ten volle benutten en daarin wellicht te lang in de volle zon, in het volle gras willen staan...
Ter overweging..
Bizzybijtje schreef:Ninx schreef:Ligt eraan... Paarden die altijd buiten staan (het jaar rond) vinden buitenlopen 'gewoon' en zijn niet fel gebrand op de hele tijd in het volle gras staan.
Zij rusten vaker, zoeken de schaduw op, doen een tukje.
Een paard dat nu 'eindelijk' eens wat meer naar buiten mag zal dit ten volle benutten en daarin wellicht te lang in de volle zon, in het volle gras willen staan...
Ter overweging..
Euh... mijn pony staat gewoon 24/7 buiten en staat nu ook gewoon in de 'volle zon'
Lara_Silver schreef:Bizzybijtje schreef:
Euh... mijn pony staat gewoon 24/7 buiten en staat nu ook gewoon in de 'volle zon'
Lees eens beter...
Ze zegt dat paarden die gewent zijn buiten te staan hier veel beter mee om gaan, het gewend zijn, die zoeken vanzelf de schaduw op. Daarentegen de paarden die veel binnen stonden en nu wat meer buiten mogen deze mogelijkheid vol aanpakken om te gaan grazen en vanzelf minder snel rustig de schaduw opzoeken.
Overigens denk ik zelf dat ieder paard van nature uit wel weet wanneer hij de schaduw moet opzoeken ongeacht veel buiten of binnen staan.
Ik zeg toch dat mijn pony, ondanks dat hij 24/7 buiten staat, ook gewoon in de zon blijft staan? Bizzybijtje schreef:Ja? Nou?Ik zeg toch dat mijn pony, ondanks dat hij 24/7 buiten staat, ook gewoon in de zon blijft staan?
Dus dat het niets te maken heeft met het wel of niet op stal staan?

lien96 schreef:Mijn paard staat 's winters niet / nauwelijks op de wei, 's zomers dag en nacht (al vanaf maart / april) en is het dus gewend. Thuis heeft hij veel minder schuilmogelijkheid dan hier maar wel zijn eigen kudde. Misschien ook omdat hij het hier niet kent. Tegen de horzels heeft hij iig een deken + kap
^^ dit is van TS maar ik ben samen met een vriendin en dit is haar account