ervaring met kunststof weidepalen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenellie

ervaring met kunststof weidepalen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:51

Ik ben opzoek naar van die grote kunststof weideprikpalen, omdat mijn pony steeds over de draad springt met de 'normale' maat weideprikpaaltjes.

Nu heb ik bij Divoza een set van 5 palen van Gallangher voor 20.95 (!) gezien. Dit vond ik best prijzig voor 5 palen!

Bij agradi zijn ze iets goedkoper, namelijk 3,05 per paal en vanaf een afname van 20 palen zijn ze 2,95.

Afijn, graag wil ik jullie mening over de levensduur en merk palen met prijs die jullie hebben.?

Ik heb namelijk meerdere plastic prikpaaltjes en ze breken ook nogal eens af.. Het voetje van de agradi prikpaal, lijkt op die van mijn kleine paaltjes (sorry weet het merk niet meer), die stuk voor stuk afbreken als je ze de grond in prikt. met je voet.. :( heel irritant..

Wie heeft er de perfecte grote sterke kunststof prikpaal die niet al te duur is???!!
Alvast dank voor jullie reactie

8nnemiek

Re: ervaring met kunststof weidepalen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:54

Kun je niet beter gewoon een echte omheining maken, van hout?
En heb je een goed schrikdraad-apparaat op het lint aangesloten?

Ik heb tot nu toe nog niet één prikpaaltje gevonden dat heel blijft als een paard door het lint rent.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:03

Er staat een goede omheining met hek en daarbinnen houten palen en schroefisolatoren,
maar de kunststof palen zijn bedoeld om stukjes in de wei zelf af te zetten ;)
En een stroomapparaat staat er ook. Het gaat er ook meer om dat ze er niet óver heen springen, vandaar dat ik hogere paaltjes wil.
Erdoorheen gebeurt ook weleens, en dan breken ze inderdaad af.
Maar ik heb ook van die knakepalen waarvan het voetstukje, waarmee je de paal de grond in duwt afbreekt..

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:08

ik heb bij nijland in ruurlo van die stijgbeugelpalen gekocht van 1.6 m hoog, zeer stevig en kosten voor 20 palen €47,-
je hebt alleen een pasje nodig...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:09

Die plastic palen breken nogal eens, doe je niets aan.
Ik heb een set van 5 palen van 160, nu 3 jaar geloof ik maar is er ook al een van gebroken, kostten destijds wel 30-35 euro voor een set van 5, geen idee watvoor merk het is, zitten van die stijgbeugels aan, dat werkt wel beter.
Nadeel van die plastic paaltjes is ook dat ze erg snel buigen of de haakjes voor de draad eraf springen, ik vind het ondingen, van welk merk ze ook zijn.

Als je je afrastering niet heel vaak wilt verplaatsen kun je beter permanent een aantal palen in de grond slaan waartussen je draad kunt spannen. Dan kun je ze ook van het ene in het anders stuk laten maar heb je geen geklier met die paaltjes.
Er zijn ook X vormige plastic palen te koop (bedoeld als permanente afrastering) die je heel gemakkelijk de grond in slaat en waarbij je geen isolatoren nodig hebt maar de draad gewoon om de paal kunt wikkelen of vastzetten met een stukje ijzerdraad, die zijn ideaal in je weide te zetten door het gemak maar ook omdat je paarden er niet aan gaan bijten.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:13

@risa: hoe kom je aan zo'n pasje? zijn ze ook via internet te bestellen?

@anneliesdj: poeh dat is duur zeg voor 5 van die palen! Ik werk met een opschuifdraad, dus verplaats het iedere dag.. Permanente palen zijn dus helaas geen optie. Wel een interessante tip van de x vormige palen. De houten palen knabbelen ze inderdaad van tijd tot tijd nog weleens aan.. Dus die hou ik wel even in gedachte.

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:31

je hebt een bedrijfnummer nodig, dus alleen als bedrijf kun je daar een pasje krijgen...misschien lenen van iemand...
voor zover ik weet hebben ze geen site waar je kunt bestellen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:37

Ik had van die lange plastic palen van zo´n 1,5 meter hoog en die braken megasnel af! Die korte kunnen nog wel wat druk hebben, maar zo hoog breken ze veel te snel.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 15:06

@femke27: weet je nog van welk merk of waar je ze toen hebt gekocht? En hadden ze zo'n stijbeugelvoetje of 2 van die zijstukjes onderaan..? (om met je voet de grond in te duwen)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:33

Kijk eens bij agradi, daar zijn ze veel goedkoper!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:59

Ik heb deze palen besteld, http://www.weidezaun.info/16-Weidezaunp ... itzen.html (ze hebben dit type paal ook bij agradi zonder dat zwarte dopje aan de bovenkant en een andere pen aan de onderkant) maar daar zijn ze een stuk duurder. Deze palen breken niet en zijn door de dubbele pennen makkelijk in de bodem te duwen. Je moet er er wel van die losse klemmetje bij bestellen voor lint of koord http://www.weidezaun.info/16-Weidezaunp ... 19mm-.html, deze zijn goedkoop en je kan handig zelf de hoogte afstellen.

Bij deze leverancier bestel ik veel schrikdraadspullen, ze leveren veel van AKO maar de prijs is stukken lager dan bij Agradi etc. Dus ook al zijn de verzendkosten vanuit DL iets hoger, het is vaak toch lonend.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 01:31

Denk dat je beter inderdaad de goedkopere kan nemen en dan gelijk een stel reserve. Ik heb er zowel van Gallanger gehad als van Agradi, maar breken doen ze toch. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:59

Ik zou haast zeggen wees blij dat ze breken. Natuurlijk is het niet leuk dat je paard ze breekt, maar liever dat als vastzitten in het lint oid :)
Ik koop idd ook alles via de Duitse ebay, scheelt stukken met de NL-prijzen.
Overigens heb ik nog een heleboel groene paaltjes die ik niet gebruik (160 lang), als je in de buurt woont mag je er wel wat overnemen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:17

Ik heb twee sets van die stijgbeugelpalen. Ik gebruik ze eigenlijk alleen op wedstrijden. Ze trekken wel vrij snel krom als je er wat druk op zet, dat vind ik erg jammer. Verder vind ik ze enorm fijn in gebruik. Krijg ze eigenlijk altijd wel de grond in en vooral het feit dat je op veel verschillende hoogtes het draad op kan hangen bevalt mij goed :)