wanneer beginnen met betalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mortelek

wanneer beginnen met betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:06

ik reageerde een week geleden op een advertentie dat een meisje een bijrijder/verzorger zoekt voor haar paard. en eergisteren kwam ik langs we hebben gereden en alles klikte goed dus ik zou de nieuwe verzorger worden. nu vraagt zei 30 euro per maand en dan mag ik 4 keer per week rijden (wedstrijden rijden als ik wil, les volgen etc. net een eigen paard) maar wanneer moet ik beginnen met betalen? nu al omdat ik er 1 keer geweest ben of volgende maand om eerst een aantal keer ''gratis'' te kunnen kijken. we hebben daar niet meer over gesproken.. maar dat ga ik van het weekend doen maar wil even weten wat jullie vinden?

volgende week gaan we verhuizen dus ze weet dat het lastig is om langs te komen en dat het later beter en meer keren word.

vraag me af of jullie voor juli ook al zouden betalen of in augustus beginnen?

maar dat ik de nieuwe verzorger word weten we allebij al!

zodiacje

Re: wanneer beginnen met betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:16

Vraag haar eens naar haar gedachten hierover.
als je mijn verzorgster zou worden zou ik afspreken om de rest van juli even aan te kijken en dan 1 augustus beginnen met betalen.

Veel plezier met je nieuwe paardje!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:19

ja, als je mijn paard nu zou gaan verzorgen zou ik je de eerste maand niet laten betalen.
Dat zou ik zien als proefmaand waarin beide partijen zich nog kunnen bedenken.
Maar ik ben niet de eigenaar van het paard wat je gaat verzorgen dus zou ik het er met de eigenaar over hebben.

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:22

Een "proefmaand" kijken of het allemaal goed gaat zoals jullie beide willen en dan van af augustus betalen.

Veel plezier met je nieuwe verzorg paardje

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:24

Ik zou ook een proefmaand voorstellen idd :)
Kunnen beide partijen zich nog bedenken...

Maar jeetje, 30 euro per maand en dan 4 keer mogen komen :oo hoe krijg je het voor elkaar..

hier durven mensen meer dan 60 euro per maand te vragen voor maar 2 of 3 keer per week :?

mortelek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:36

kan hier makkelijk wat vinden waar ik niet voor hoef te betalen.. maar dit paardje is perfect voor mij, gezellige privestal en ik mag alles doen met het paard daarom kan ik er 30 voor uitleggen, het meisje van wie het paard is is zelf nog jong (17 jaar) ze heeft zelf ook geen stalkosten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:49

Ik zou zelf meteen betalen , 30 euro is al niks , en om dan ook nog te gaan vragen wanneer dat ingaat
vind ik wel erg krenterig , als de eigenaar dan zelf zegt , begin maar 1 augustus is dat wat anders .

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:39

sjonnie48 schreef:
Ik zou zelf meteen betalen , 30 euro is al niks , en om dan ook nog te gaan vragen wanneer dat ingaat
vind ik wel erg krenterig , als de eigenaar dan zelf zegt , begin maar 1 augustus is dat wat anders .

Dacht ik ook gelijk! 30 euro is een drol!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:41

Ik zou gewoon vanaf 1 augustes voorstellen

30 euro is niets van te zeggen!
Ik ken iemand die er 200 euro voor durft te vragen :O

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:14

Dat heb je goed voor elkaar. Toen ik nog geen eigen paarden had. En ook bijrijder was betaalde ik 130 euro per maand. Daar voor mocht ik 4x per week rijden. Ik leste daarbij elke week en ik betaalde mijn wedstrijden. Daarbij hielp ik ook nog met mesten enz.
Ik betaalde dus wel heel veel.

Ik zou het gewoon even vragen wanneer je moet betalen.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:18

Gentlegiant schreef:
Ik zou gewoon vanaf 1 augustes voorstellen

30 euro is niets van te zeggen!
Ik ken iemand die er 200 euro voor durft te vragen :O

:oo 200 euro????? Liep dat paard op gouden hoefijzers ofzo?? :+

@TS: Ik zou ook gewoon met eigenaar daarover praten en het kortsluiten. Kijk wat zij wil, als ze wil dat je nu gaat betalen zou ik dat gewoon doen. 30 euro is echt niet veel geld als je ziet wat anderen er soms voor vragen.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:22

Roka schreef:
sjonnie48 schreef:

Dacht ik ook gelijk! 30 euro is een drol!

ik vind 30 euro veel hoor!, in vergelijking wat ts met het paardje mag doen natuurlijk niet, maar toch

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:37

tja als je 30 euro veel vind , dan denk ik dat jij heel goedkoop staat , hier kost pensionstalling ponny snel
200 tot 250 euro per maand en sta je niet eens luxe , als het zadel of iets anders kapot gaat door het gebruik van de bijrijder , wordt er doorgaans gewoon gezegd , he , de singelstoten of beugelriemen zijn stuk , kan je het ff laten maken ?
onze bijrijdster betaald niet , maar mijn ik ken iemand die heeft een bijrijdster nodig om de stalling te kunnen betalen , die betaald voor 3 dagen per week 125 euro , en als ze een advertentie zet komen er zat op af , en dat is geen superpaard hoor mag er ook niet mee springen .

Dus als je over 30 euro moeilijk zou doen zou ik zeggen rij dan maar lekker op een manege 1 keer per week dan ben je nog veel meer kwijt , tenminste hier kost een paardenles 17 euro .
Dat is al 68 euro in de maand .

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:44

30,- is echt heel weinig, betaal je al gauw voor een privé les op een manege per keer dat je lest. Ik zou nu 15,- betalen en vanaf de eerste gewoon 30,00.

Iemand die zo'n bedrag vraagt, vraagt dit meestal om wat meer zekerheid te krijgen dat zo'n bijrijder ook blijft komen en het serieus neemt. Zoeken ze iemand die echt bijdraagt in de kosten dan kom je hoger uit.

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:54

eerste keer is meestal wel gratis om te kijken of het klikt, 30 euro is niet duur als je er alles mee mag doen

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:15

tja, of 30 euro veel is hangt ervan af hoe oud je bent en hoelang je er voor moet werken.

Voor een paard zo vaak is het niet zoveel. Fijn dat je dat hebt gevonden. Ik zou gewoon vanaf juli betalen.